کد خبر: 212870 - تاریخ: سه‌شنبه، 15 ژوئن 2021 - 16:57

مدیر عامل آبفای گیلان؛

آماده تأمین آب شرب در صورت بحران تنش آبی هستیم

مدیر عامل آبفای گیلان با اشاره به پیش بینی بروز تنش آبی در ۳۱۳ روستای استان، گفت: آماده تأمین آب آشامیدنی در صورت بروز بحران هستیم.

به گزارش خوبان ، سید محسن حسینی بعد از ظهر سه شنبه در نشست خبری با موضوع تنش آبی گیلان که به صورت ویدئو کنفرانس برگزار شد، اظهار کرد: متأسفانه در سال آبی جاری با کاهش ۴۰ درصدی نزولات جوی مواجه هستیم.

وی به آمادگی آبفای گیلان در قالب ستاد پایش تنش آبی اشاره کرد و افزود: در صورت بروز تنش آبی چهار دستگاه بسته بندی آب شرب با ظرفیت هشت هزار لیتر در ساعت آمادگی بسته بندی آب شرب و انتقال آن به روستاها و مناطق مورد نیاز به صورت رایگان را دارد.

حسینی با اشاره به اینکه هزار و ۷۱۸ روستا تحت پوشش آبفای گیلان است، تاکید کرد: پیش بینی می‌شود در ۳۱۳ روستا تنش آبی به وجود آید اما آبفای گیلان تمهیدات لازم را برای مدیریت بحران در دستور کار خود دارد.

وی با تأکید به ضرورت همکاری بیش از پیش دهیاران با مجموعه آبفا در مدیریت تنش آبی در روستاها، تصریح کرد: یک میلیون و هشت هزار مشترک در سطح استان وجود دارد که از این تعداد ۹۵۵ هزار مصرف کننده خانگی بوده و ۶۵۴ حلقه چاه نیز در سطح استان فعال است.

حسینی با اشاره به وجود ۵۷۶ دهنه چشمه و ۱۳ تصفیه خانه در استان، اضافه کرد: تأسیسات بسیار گسترده‌ای در استان وجود دارد که بزرگترین آن تصفیه خانه گیلان با ظرفیت ۶ متر مکعب استان است و بعد از آن شهرستان آستارا و رودسر بزرگترین تصفیه خانه‌ها را دارند.

مدیر عامل آبفای گیلان همچنین گفت: ۶۲۰ ایستگاه پمپاژ در استان وظیفه تأمین فشار برای استفاده مشترکین را دارد.

وی با بیان اینکه هزار و هزار و ۱۴۸ مخزن در گیلان وجود دارد که حجم این مخازن به ۵۳۲ هزار متر مکعب می‌رسد، ادامه داد: علاوه بر آن ۳۱ آزمایشگاه وظیفه کنترل بر کیفیت آب مردم را بر عهده دارند.

کد خبر ۵۲۳۵۶۴۶

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads