کد خبر: 212503 - تاریخ: چهارشنبه، 2 ژوئن 2021 - 18:11

اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری از مهمترین طرح های ملی کشور است

در دیدار قائم مقام راه آهن کشور با مهندس اکبری مقدم بر این نکته تاکید شد که اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری از مهمترین طرح های ملی کشور است.

به گزارش خوبان، حسین عاشوری قائم مقام راه آهن کشور به منظور بررسی روند تکمیل راه آهن رشت به بندر کاسپین منطقه آزاد انزلی با علی اوسط اکبری مقدم رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی دیدار و گفتگو کرد.

در این دیدار قائم مقام راه آهن کشور باتصریح بر اهمیت اتصال منطقه آزاد انزلی به خط ریل سراسری به عنوان یکی از مهمترین طرح های ملی کشور؛ افزود: افزایش همکاری ها به منظورتسریع در عملیات تکمیل و بهره برداری زودتر از منافع ناشی از شروع به کار این خط ریلی مهم که استان گیلان و منطقه آزاد انزلی را به بنادر خلیج فارس متصل می کند امری الزامی است و آمادگی خود را جهت افزایش همکاری های دو جانبه اعلام می کنیم.

در این دیدار دو طرف در خصوص آخرین روند اجرا و تکمیل طرح ملی اتصال راه آهن سراسری به بندر کاسپین، تکمیل پل روگذر راه آهن؛ لزوم سرعت بخشیدن به مراحل ساخت طرح ملی فوق که دارای اثرات اقتصادی و ترانزیتی قابل توجهی در معادلات ترانزیتی بین المللی میان کشورهای حاشیه دریای خزر با کشورهای حوزه خلیج فارس به بحث و تبادل نظر پرداختند و در ارتباط با احداث ایستگاه مسافربری و باربری و همچنین بیش از پیش کردن سرعت روند عملیات اجرایی و زیر سازی مذاکره شد.

بازدید از زیرساخت های بندری،لجستیکی و ترانزیتی ایجاد شده و در حال احداث در مجتمع بندری کاسپین به ویژه مراحل ساخت اسکله رو رو، و مسیر اتصال راه آهن سراسری به منطقه آزاد انزلی و گفتگو با مهندس امین افقی،عضو هیأت مدیره و معاون امور بندری سازمان از دیگر بخش های برنامه حضور قائم مقام راه آهن کشور در این منطقه بود.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads