کد خبر: 212486 - تاریخ: چهارشنبه، 2 ژوئن 2021 - 08:38

عرصه‌های کشاورزی گیلان مورد تهدید و آسیب

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: عرصه‌های کشاورزی استان گیلان بیش از حد متوسطی که در کشور دچار هجمه می‌شوند، مورد تهدید و آسیب است.

به گزارش خوبان، مسعود الماسی در جمع خبرنگاران گفت: ما موظف به حمایت و هدایت تولید برای امنیت غذایی هستیم و زمین کشاورزی یکی از اصلی ترین عوامل تولید قلمداد می‌شود.

وی افزود: استان گیلان را به عنوان دومین نقطه هدف در هجمه‌ای که برای عرصه‌های کشاورزی اتفاق می‌افتد نام می‌برند در واقع یعنی بیش از حد متوسطی که در کشور دچار هجمه در عرصه‌های کشاورزی می‌شوند، استان گیلان مورد تهدید و آسیب است.

الماسی خاطرنشان کرد: وظایفی که بر عهده داریم زمینه‌ای فراهم می کند تا ما بتوانیم با انسجام و همگرایی بیشتر از مجموعه عوامل دست‌اندر کار برای یاری جستن و پیشگیری از وقوع جرم و در نهایت انجام وظایفی که منجر به حفظ اراضی کشاورزی و کاربری آن می شود، استفاده کنیم.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان، نیروی انتظامی را یکی از عوامل اصلی در مساعدت انجام این امر دانست و افزود: نیروی انتظامی خود نیز در بعضی موارد برای پیشگیری از جرم نقاطی را به عنوان هدف قرار می‌دهد که در فرهنگ‌سازی مردم و در ارائه آگاهی و آموزش بیشتر مردم عوامل تاثیرگذاری هستند که ما این بخش را نباید نادیده بگیریم.

ناآگاهی از قوانین در حوزه کشاورزی از دلایل آسیب به اراضی کشاورزی گیلان

وی با تاکید بر اینکه در اطلاع‌رسانی و آگاه سازی بیشتر مردم نباید تردید کنیم، افزود: بسیاری از رویدادهایی که در این عرصه اتفاق می‌افتد در اثر ناآگاهی و عدم اطلاع از قوانین در حوزه کشاورزی به وقوع می پیوندد.

الماسی گفت: بدون تردید ما برای این بخش در سازمان جهاد کشاورزی یک فضای جدید ایجاد خواهیم کرد و برای اطلاع‌رسانی بیشتر تلاش می‌کنیم که زمینه های مناسبی فراهم شود تا آگاهی مردم افزایش پیدا کند تا بتوانیم از وقوع این جرم ها پیشگیری کنیم.

وی افزود: غارت اصطلاحی است که در حوزه اراضی کشاورزی بکار می‌برند و این عمق فاجعه ای است که ما داریم با آن برخورد می‌کنیم و در این میان برای پیشگیری از این غارت، همه باید دست به دست هم بدهیم.

الماسی تصریح کرد: در راستای حفظ اراضی کشاورزی خوشبختانه با نگاه ویژه‌ای که در کشور اتفاق افتاده، امروزه در استانها تمرکز فعالیت ها را در استانداری ها شاهد هستیم و با حس مسئولیتی که در این راستا از طریق همگرایی چند وزارتخانه و تمرکز وزارت کشور اتفاق می‌افتد نوید دهنده این است که‌ بتوانیم از همکاری و همیاری دستگاه‌های مختلفی که می توانند در پیشگیری از وقوع این جرم ها تاثیر گذار باشند، استفاده کنیم.

وی بیان کرد: در استان گیلان نیز پای این کار بسیاری از دستگاه‌های تاثیرگذار بتدریج شاهد این هستیم که دستگاه‌های تاثیرگذار با همکاری‌هایی که می‌توانند انجام دهند به میدان ورود داشته باشند.

الماسی اضافه کرد: هر چند این همکاری‌ها یکنواخت نیست و هنوز حدود انتظار ما برآورده نشده اما زمینه های این پیشگیری در حال اتفاق است.

موظف به انجام صیانت از عرصه‌های کشاورزی هستیم

وی با توجه به اینکه در حوزه‌ای صحبت می‌کنیم که از مباحث کاملا تخصصی برخوردار است افزود: ما موظف به انجام صیانت از عرصه‌های کشاورزی هستیم و در این راه از طریق تمرکز بر مدیریت امور اراضی آن را دنبال می‌کنیم.

الماسی افزود: هرچند مدیران ما در شهرستان ها وظایف متعددی را بر دوش دارند اما در چند سال گذشته به لحاظ جایگاه و اهمیتی که حوزه عرصه های کشاورزی پیدا کرده است تصور می‌کنم که بخش عمده‌ای از زمان و انرژی خودشان را به این بحث اختصاص داده اند و این اهمیت و جایگاه باعث شده که ما در حوزه امور اراضی روزهای سختی را طی کنیم.

وی اظهار کرد: سختی ها با حمایت هایی که صورت می گیرد و در دیدگاه جدیدی که در ضرورت همگرایی برای دستگاه های مختلف وجود دارد بر ما آسان خواهد شد و به کمک هم برای رسیدن به آن نقطه هدف روزهای بهتری را در پیش خواهیم داشت.

رییس سازمان جهاد کشاورزی گیلان گفت: امیدواریم بتوانیم زمینه برای دقت نظر در حوزه امور اراضی با نگاه به چارچوبی که در آن کار می کنیم، تمرکز بیشتری پیدا کند و به نقطه‌ای برسیم که قبل از برخورد با وقوع جرم بتوانیم زمینه‌های پیشگیری از جرم را فراهم کنیم.

انتهای پیام 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads