کد خبر: 212465 - تاریخ: سه‌شنبه، 1 ژوئن 2021 - 09:11

مدیرعامل شرکت شهرک های صنعتی گیلان؛

صنعت شالیکوبی بزرگترین صنعت بومی گیلان است | نیازمند حمایت ویژه از سوی برنامه‌ریزان هستیم

صنعت شالیکوبی جزء صنایع کوچک بشمار می رود و نیاز به حمایت ویژه از سوی برنامه ریزان کشوری را دارد.

به گزارش خوبان، فریبرز سعیدی کیا مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان در خصوص جایگاه و اهمیت صنایع کوچک بیان داشت: صنایع کوچک و متوسط از طریق چهار کانالِ کارآفرینی، نوآوری و تغییر فناوری، پویایی صنعت و در نهایت ایجاد فرصت‌های شغلی و افزایش درآمد بر اقتصاد جهانی تاثیرگذارند و کارشناسان به نوعی برتری صنایع کوچک را در راه توسعه اقتصادی کشورها بیان نموده‌اند.

وی در ادامه به اهمیت خوشه‌های صنعتی در صنایع کوچک اشاره کرد و گفت: خوشه صنعتی عبارت است از مجموعه‌ای از صنایع کوچک و متوسط، تشکل‌ها و بنگاههای خدماتی که در یک رشته صنعتی باتکیه بر مزیتهای خاص و سرمایه‌های قوام یافته مناطق جغرافیایی با اهداف اقتصادی سازماندهی شده اند.

سعیدی کیا اهمیت خوشه‌های صنعتی را در توسعه پایدار کشور حائز اهمیت دانست و گفت: استقرار کارگاههای کوچک در شهرکهای صنعتی و اختصاص محل و زون مشخص در درون شهرکها یکی از هدف‌های سازنده شرکت شهرکهای صنعتی می‌باشد که به منظور تکمیل زنجیرهای تولید و ارتقاع کیفیت محصولات و با استفاده از فن آوریهای جدید و دانش روز و نیز کارآفرینی با توجه به زمینه خوب و کارگاههای کوچک در جذب و بکارگیری جویندگان کار، دنبال می‌شود.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان گیلان بیان داشت: امروز شاهد تولید محصولی با کیفیت هستیم که دارای استانداردهای لازم می‌باشد و اینک نیاز به حمایت همه جانبه مردم و مسئولین است تا شعار ایرانی کالای ایرانی بخر به مرحله عمل و اجرا برسد که تحقق آن از شعار به عمل، مساویست با ایجاد اشتغال و کارآفرینی برای جوان ایرانی.

سعیدی کیا گفت: صنعت شالیکوبی بزرگترین صنعت بومی استان گیلان است و این صنعت جزء صنایع کوچک بشمار می‌رود و نیاز به حمایت ویژه از سوی برنامه‌ریزان کشور دارد.

وی در پایان بیان داشت: شالیکوبی داران به مثابه صندوق‌های قرض الحسنه‌ای هستند که مستقیما در خدمت تولید و در صنایع کوچک فعالیت می‌نمایند.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads