کد خبر: 211893 - تاریخ: دوشنبه، 10 می 2021 - 09:42

سوالات جلسه خواستگاری

بعضی اوقات دشوار است که بدانید چه سوالاتی را بپرسید، اما با این سوالات جلسه خواستگاری که در زیر ذکر شده است، می توانید تا حدودی نسبت به طرف مقابل خود شناخت پیدا کنید و سپس اقدام به انتخاب او کنید.

به گزارش خوبان، بعضی اوقات دشوار است که بدانید چه سوالاتی را بپرسید، اما با این سوالات جلسه خواستگاری که در زیر ذکر شده است، می توانید تا حدودی نسبت به طرف مقابل خود شناخت پیدا کنید و سپس اقدام به انتخاب او کنید.

در این قسمت قصد داریم به سوالات جلسه خواستگاری بپردازیم.

مقدمه

سوالات جلسه خواستگاری، سوالاتی هستند که باید وقتی یک زن و مرد جوان وارد مرحله خواستگاری می­شوند، به آن پاسخ بدهند. شناختن شخص مقابل بسیار مهم و ضروری است، علاوه بر این، بسیار مهم است که قبل از گفتن بله در مورد کسی اطلاعات کسب کنید. برای آشکار کردن عقاید و دیدگاه های خواستگار خود، سوالات زیادی لازم است، خصوصاً در این عصر ارتباط که نیازمند شناخت بیشتر است. بنابراین، قبل از اینکه هر دو وارد یک رابطه جدی شوید، بیشتر نسبت به هم شناخت پیدا کنید و سعی کنید خواستگار خود را ارزیابی کنید.

نکات موثر و سوالات ضروری جلسه خواستگاری

بعضی اوقات دشوار است که بدانید چه سوالاتی را بپرسید، اما با این سوالات جلسه خواستگاری که در زیر ذکر شده است، می توانید تا حدودی نسبت به طرف مقابل خود شناخت پیدا کنید و سپس اقدام به انتخاب او کنید. برای رسیدن به رابطه عجله نکنید و چشم و گوش خود را باز کنید و وقت کافی را برای شناخت بیشتر طرف مقابل خود، اختصاص دهید.

  • سوالات معنوی برای پرسیدن از او

نماز چه اهمیتی در زندگی شما دارد؟

اوقات آرامش در زندگی شخصی شما چگونه است؟

 چگونه خانواده خود را از نظر معنوی هدایت می کنید؟

 آیا در زندگی خود مرتباً از کسی مشورت می گیرید؟ چه شکلی است؟

 قهرمان معنوی زندگی شما کیست و چرا؟

  • سوالات عمومی برای پرسیدن از او

چرا می خواهید با من رابطه داشته باشید؟

بهترین ویژگی های شخصیت من را کدام می دانید؟

 ضعیف ترین ویژگی های شخصیت من را می بینید؟

 دید شما از یک خانواده خوشبخت چگونه است؟

اخلاق خوب کاری را چگونه توصیف می کنید؟

صداقت برای شما چقدر مهم است؟ چرا؟

چگونه می توانید خلوص را در روابط حفظ کنید؟

نظر شما در مورد الکل و سیگار چیست؟

عقاید شما در مورد انتخاب رسانه (فیلم، موسیقی، کتاب و …) چیست؟

نظر شما درباره حیا و عفت زن و مرد چیست؟

  • سوالاتی برای پرسیدن از یکدیگر

سرگرمی در زندگی شما (فیلم ها، تلویزیون، بازی های ویدیویی، شبکه های اجتماعی و …) چقدر مهم است؟

نظرات شما در مورد سلامتی و ورزش چیست؟

دیدگاه شما در مورد امور مالی و بدهی چیست؟

  • سوالاتی برای پرسیدن از کسانی که او را به خوبی می شناسند

چه احتیاطات یا پرچم های قرمز را باید در مورد او بدانم؟

شهرت او چگونه است؟

آیا دخترتان را ترغیب می کنید که او را بشناسد؟

او در مورد مادرش چگونه رفتار می کند یا صحبت می کند؟

او چگونه نزدیکان خود را دوست دارد؟

سوالات مهم دیگر در جلسه خواستگاری

در اینجا تعداد مهمی از سوالات جلسه خواستگاری آورده شده است که باید از خواستگاران خود بپرسید قبل از اینکه به آن ها بله بگویید:

  • با طرف مقابل خود تا کجا پیش رفته اید؟

این یکی از مهم ترین مواردی است که باید در هنگام سرگرم کردن خواستگار بپرسید، زیرا نمی دانید آیا او فقط به شما به عنوان یک همسر نگاه می کند یا خیر. بیشتر عمیق شوید و به چشمان او نگاه کنید تا ببینید در حالی که به سوال شما پاسخ می دهد، چقدر صادق است.

  • چگونه با دل شکستگی کنار می آیید؟

همه ما می دانیم که کنار آمدن با دل شکستگی به این راحتی نیست. یک چیز برای دانستن اینکه چگونه او با تجربیات سخت و شرایط زندگی کنار می آید، چگونگی کنار آمدن با یک درد ساده دل است.

  • ویژگی هایی که شما در همسر خود به دنبال آن هستید، چیست؟

این یکی از آن سوالات مهم است که باید از خواستگار خود بپرسید که کمی وقت و فکر می برد. همچنین به شما این فرصت داده خواهد شد که بفهمید آیا او به ظاهر قضیه نگاه می کند یا از درون آن را بررسی می کند. این نیز یک روش عالی برای شناختن ویژگی هایی است که وی به دنبال آنهاست.

  • هدف شما از ازدواج چیست؟

آیا او فقط یک رابطه دوستانه می خواهد یا می خواهد موضوعی را جدی بگیرد؟ اگر به دنبال یک رابطه طولانی مدت هستید، پاسخی را که بیشتر قابل قبول است را بدهید.

  • چه کاری موجب عصبانیت شما می شود؟

شما باید چیزهایی را در مورد او بدانید و از او بپرسید که می تواند او را عصبانی کند، بنابراین یک ایده خواهید داشت که عکس العمل او را ببینید.

  • آیا شما فردی درون گرا یا برون گرا هستید؟

افراد درونگرا انرژی خود را از تنها بودن می گیرند، در حالی که افراد برون گرا وقتی در محافل اجتماعی هستند، بسیار آنان را خوشحال می کند. در نظر گرفتن این عمل به شما ایده ای درباره سبک شخصیتی آنها می دهد که می توانید با نوع شخصیتی که دارید، مقایسه کنید.

  • درگیری ها در یک رابطه را چگونه کنترل می کنید؟

نحوه برخورد وی با تعارضات در رابطه، به شما خواهد گفت که آیا او مردی است که به راحتی تسلیم می شود یا شما را راضی خواهد کرد و بدون توجه به شرایط پیش آمده شما را رها نمی کند.

  • آرزو یا جاه طلبی شما در زندگی چیست؟

یک مرد با داشتن رویا کسی است که شما را به راه درست هدایت می کند تا شخصی که به هیچ وجه رویایی ندارد.

  • آیا رابطه خوبی با والدین خود دارید؟

اگر این سوال را بپرسید، می دانید که آیا او یک نوع فرد خانواده گرا است یا خیر. مردی که پدر و مادرش را واقعاً دوست دارد، مردی است که علی رغم ایرادات شما نیز صادقانه شما را دوست خواهد داشت.

  • در مورد خدا چه اعتقادی دارید؟

اگر از خواستگار خود بپرسید که اعتقاد او چیست، به شما ایده می دهد که آیا او انتظارات معنوی شما را برآورده می کند یا خیر. اگرچه عشق واقعی هیچ مرز مذهبی ندارد، اما خوب است بدانید با معنویات شما سازگار خواهد بود یا خیر.

  • آیا سیگار می کشید یا داروهایی مصرف می کنید؟

اگر شما زنی هستید که نمی خواهید پسری که با او رابطه دارید، مشروب بخورد یا سیگار بکشد، بهتر است ابتدا این سوال را از او بپرسید تا هم عکس العمل او را در این شرایط ببینید و هم بتوانید تصمیم درست تری بگیرید.

سخن پایانی

این سوالات جلسه خواستگاری فقط یک راهنمای ساده هستند تا بتوانید شخصی را پیدا کنید که ارزش دادن “بله” شما را داشته باشد. با این حال، این موارد غیر قابل انکار نیستند، بنابراین شما هنوز هم باید بیشتر کشف کنید تا از شخصیت واقعی

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads