کد خبر: 211720 - تاریخ: یکشنبه، 2 می 2021 - 09:23

سخنگوی هیئت نظارت بر انتخابات شوراهای گیلان:

برخی اعضای شوراها تخلفات عمده دارند‌

سخنگوی هیئت نظارت بر شوراهای اسلامی گیلان گفت: به‌دلیل عملکرد نامناسب برخی از اعضای شوراها در گیلان بیشترین افراد رد صلاحیت‌شده از اعضای شوراها هستند.

به گزارش  خوبان، جبار کوچکی‌نژاد درباره واریز سهم صندوق توسعه ملی از صادرات فرآورده‌های نفتی اظهار داشت: سهم صندوق توسعه ملی از صادرات فرآورده‌های نفتی به خوبی پرداخت نمی‌شود و در این حوزه با مشکلاتی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه قانون سهم این صندوق را مشخص کرده خاطرنشان کرد: مقام معظم رهبری نیز در این باره حکم مشخصی را ارائه کرده‌اند و در صورت تغییر شرایط و فروش بیش از یک میلیون بشکه نفت در روز دولت باید سهم ۳۸ درصدی صندوق توسعه ملی را پرداخت کند.

سخنگوی هیئت عالی نظارت بر ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی گیلان خاطرنشان کرد: به دلیل عملکرد نامناسب برخی از اعضای شوراها بیشترین افراد رد صلاحیت شده از بین اعضای شوراها در شهرها و روستاها هستند.

نماینده مردم رشت و خمام در مجلس ابراز داشت: در برخی از شهرها حتی کل ۵ نفر شورا رد صلاحیت شدند و این نشانگر تخلفاتی است که در شوراها وجود داشته که همه این افراد رد صلاحیت شدند و مردم نیز از این اقدام هیئت نظارت حمایت می‌کنند.

رئیس فراکسیون حمایت از محصولات استراتژیک کشاورزی و صنایع وابسته مجلس افزود: متاسفانه در حوزه کشاورزی و به‌ویژه زمین‌های کشاورزی دچار مشکل شده‌ایم و شاهد این هستیم که زمین‌های کشاورزی در روستاها به ازای هر متر چندین میلیون است.

وی گفت: این امر باعث شده که کشاورزان به دلیل مشکلات اقتصادی و عدم اقتصادی بودن کشاورزی به سمت فروش زمین‌های خود بروند که این کار تهدیدی برای حوزه کشاورزی است لذا در این زمینه قوانین لازم برای جلوگیری از تغییر کاربری را در مجلس تصویب کردیم. 

عضو مجمع نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی افزود: امیدواریم دستگاه نظارتی محکم‌تر در این حوزه ورود کند و جهاد کشاورزی نیز به درستی در چارچوب قانون عمل کرده و از تغییر کاربری و فروش زمین‌های کشاورزی جلوگیری کند.

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads