کد خبر: 211279 - تاریخ: پنج‌شنبه، 15 آوریل 2021 - 08:49

دستگیری عامل راه‌اندازی سایت شرط‌ بندی و قمار در رشت

جانشین فرماندهی انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری عامل راه‌اندازی سایت شرط‌ بندی و قمار آنلاین در رشت خبر داد.

به گزارش خوبان، سرهنگ حسین حسن‌پور در جمع خبرنگاران قمار و شرط‌ بندی را یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی و عامل فروپاشی خانواده‌ها عنوان و اظهار کرد: کسب درآمد از راه قمار و تحصیل مال از راه نامشروع یکی از ناهنجاری‌های اجتماعی است که جرم محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه با رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس امنیت عمومی استان مشخص شد، مدیر کانالی در شبکه‌های اجتماعی ضمن تبلیغ قمار و شرط‌ بندی، کاربران فضای مجازی را به سمت و سوی سایت‌های شرط‌بندی هدایت و با ایجاد انگیزه مالی مبالغ زیادی از آنها دریافت کرده است، افزود: شناسایی هویت واقعی این فرد در دستورکار پلیس قرار گرفت.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان گفت: با اقدامات فنی و همه جانبه، متهم مورد نظر و محل فعالیت وی در شهرستان رشت مورد شناسایی قرار گرفت.

این مقام انتظامی از دستگیری متهم ۴۵ ساله در منزلش خبر داد و بیان کرد: در بازرسی از این مکان یک دستگاه لپ‌تاپ، یک دستگاه کیس کامپیوتر، ۵۸ عدد کارت عابر بانک، یک دستگاه کارتخوان و سه دستگاه گوشی هوشمند کشف شد.

سرهنگ حسن‌پور به اعتراف متهم به بزه‌ انتسابی و معرفی وی به مرجع قضائی اشاره کرد و گفت: هدف از ایجاد سایت‌های شرط‌ بندی تنها کسب درآمد برای گردانندگان این سایت‌ها است که معمولا در خارج از کشور زندگی می‌کنند و با انتشار عکس‌هایی از زندگی شخصی خود و القاء حس خوشبختی به مخاطبان، کاربران را ترغیب به فعالیت در این زمینه می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه مردم ضمن عدم توجه به تبلیغات فریبنده افراد سودجو در فضای مجازی از فعالیت در چنین سایت‌هایی خودداری کنند، خاطرنشان کرد: مطابق ماده ۷۰۵ قانون مجازات اسلامی قماربازی با هر وسیله‌ای ممنوع بوده و مرتکبان آن به یک ماه تا ۶ ماه حبس یا ۷۴ ضربه شلاق محکوم خواهند شد.

جانشین فرماندهی انتظامی استان گیلان تصریح کرد: شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص تهدیدات و آسیب‌های فضای سایبری به سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads