کد خبر: 211153 - تاریخ: پنج‌شنبه، 8 آوریل 2021 - 09:55

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

آغاز اعمال محدودیت کرونایی در بخش مشاغل در گیلان

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به آغاز اعمال محدودیت های کرونایی در بخش مشاغل در شهرهای قرمز و نارنجی، گفت: طی یک شبانه روز ۱۷۰ بیمار بستری شدند.

به گزارش خوبان، آبتین حیدرزاده  با اشاره به اینکه بخش عمده‌ای از شهرستان‌های استان گیلان در وضعیت قرمز کرونایی هستند، اظهار کرد: در این شرایط فعالیت مشاغل گروه‌های ۲، ۳ و ۴ به مدت دو هفته متوقف خواهد شد.

وی در ادامه افزود: بعد از دو هفته ستاد استانی مقابله و مدیریت کرونا در زمینه ادامه محدودیت فعالیت مشاغل با توجه به شرایط تصمیم گیری خواهد کرد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه در شهرستان‌های نارنجی فعالیت مشاغل گروه‌های ۳ و ۴ متوقف می‌شود، گفت: در هر دو شرایط تنها مشاغل گروه یک که فعالیت آنها برای خدمات رسانی به مردم ضروری است می‌توانند فعالیت داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه با متخلفان قطعاً برخورد قاطعی انجام خواهد شد، اضافه کرد: بازدید و نظارت بر اصناف نیز انجام خواهد و در صورت بروز و مشاهده تخلف جریمه نقدی و پلمب برای متخلفان در نظر گرفته شده است.

حیدرزاده همچنین به آخرین آمارهای کرونایی در استان گیلان نیز اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های استان گیلان بستری هستند.

وی با بیان اینکه در شبانه روز گذشته ۱۷۰ بیمار کرونایی شناسایی و در مراکز درمانی بستری شدند، گفت: بیش از ۱۰۰ بیمار وضعیت بدی داشته و در بخش مراقبت‌های ویژه حضور دارند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان رعایت دستور العمل های بهداشتی را تنها راه مقابله با این ویروس عنوان کرد و ادامه داد: متأسفانه ترددها و شلوغی بازار در اسفندماه و حضور مسافران در ایام نوروز تأثیرات خود را بر روند صعودی و گسترش ویروس کرونا گذاشته است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads