کد خبر: 211140 - تاریخ: چهارشنبه، 7 آوریل 2021 - 17:30

یاداداشت/ سمیه آشنایی

غرور و تحقیر دیگران

غرور بیجا از افکار منفی درباره‌ی دیگران و این تصور که کسی بهتر از شما وجود ندارد نشأت می‌گیرد. این حالت می‌تواند باعث بروز تنش در شما شود که مشکلاتی مثل سوزش معده، معده درد، افزایش فشار خون و … را در پی دارد. ضرب المثل «غرور مقدمه‌ی شکست است

به گزارش خوبان، غرور بیجا از افکار منفی درباره‌ی دیگران و این تصور که کسی بهتر از شما وجود ندارد نشأت می‌گیرد. این حالت می‌تواند باعث بروز تنش در شما شود که مشکلاتی مثل سوزش معده، معده درد، افزایش فشار خون و … را در پی دارد. ضرب المثل «غرور مقدمه‌ی شکست است نشان می‌دهد غرور می‌تواند منجر به سرانجامی شود که در اثر نادیده گرفتن خطرات احتمالی رخ می‌دهد.اگر معذرت خواهی برای شما کار دشواری است از این روش‌ها استفاده کنید: دست از کمالگرایی بکشید و شکست هایتان را به منزله‌ی فرصتی برای تلاشی بهتر بدانید. احساس همدلی بیشتری نسبت به دیگران داشته باشید و سعی کنید احساسات آن‌ها را درک کنید. دیگران را همان طور که هستند بپذیرد، عذرخواهی خود را بنویسید و احساس خجالت بیش از اندازه نداشته باشید چرا که همین مسأله از داشتن آزادی جلوگیری می‌کند.

یادداشت:سمیه آشنایی مشاوره  فرماندهی انتطامی خمام

پایگاه خبری تحلیلی خوبان خبر: انتشار مطالب خبری و یادداشت های دریافتی لزوما به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفا جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads