کد خبر: 210997 - تاریخ: شنبه، 3 آوریل 2021 - 08:45

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان خبر داد؛

ورود بیش از ۴.۹ میلیون مسافر نوروزی به گیلان

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به ورود بیش از چهار میلیون و ۹۲۰ هزار مسافر نوروزی به استان، گفت: بیش از سه هزار و ۶۰۰ مورد بازدید نیز از تاسیسات گردشگری انجام شد.

به گزارش خوبان،  مسعود حلاج‌پور  با اشاره به اینکه امسال بر اساس آمارها گیلانی از مهم‌ترین مقاصد مسافران نوروزی بوده است، اظهار کرد: تلاش شد تا بهترین شرایط در سایه رعایت دستور العمل های بهداشتی برای جلوگیری از ویروس کرونا برای مسافران ایجاد شود.

وی با بیان اینکه از ۲۷ اسفند ماه سال گذشته تا ۱۳ فروردین امسال بیش از چهار میلیون و ۹۲۲ هزار مسافر نوروزی وارد استان گیلان شده‌اند، افزود: در همین مدت نیز بیش از پنج میلیون ۴۸ هزار مسافر نیز از استان خارج شده‌اند.

مدیر کل میراث فرهنگی گیلان با اشاره به اینکه بیشتر مسافرت‌ها هوایی و زمینی بوده است، گفت: این مسافران در حدود ۲۵۱ هزار اقامتگاه و مکان گردشگری استان اقامت کردند.

وی به آمار بازدید از مراکز گردشگری و تاریخی و موزه‌های استان گیلان نیز اشاره کرد و ادامه داد: حدود ۸۰۰ هزار نفر نیز در این مدت از مراکز سیاحتی، زیارتی، اماکن تاریخی و گردشگری استان بازدید کردند.

حلاج پور در ادامه با اشاره به بازدید از مراکز اقامتی و تأسیسات گردشگری استان گیلان، گفت: ستاد تسهیلات سفر استان گیلان از ۲۶ اسفند ماه اقدام به اجرای طرح نظارتی از تأسیسات گردشگری را اجرایی کرده که در این طرح ۱۰ گروه نظارتی حضور داشتند.

وی با بیان اینکه تیم‌های نظارتی این استاد بیش از سه هزار و ۶۹۰ مورد بازدید میدانی از تأسیسات گردشگری و اقامتی و تفریحی انجام داده است، افزود: این بازدیدها با هدف بررسی اجرای دقیق دستور العمل های بهداشتی از این سوی این مراکز بوده است.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تأکید کرد: این ستاد در صورت مشاهده هرگونه نقض شیوه‌نامه‌های اعلامی با واحدهای خاطی بر حسب ضوابط برخورد قاطع انجام داده است.

کد خبر 5179674

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads