کد خبر: 210928 - تاریخ: سه‌شنبه، 30 مارس 2021 - 09:33

چگونه در لحظه زندگی کنیم؟

برای احساس شادی بیشتر در زندگی باید در لحظه زندگی کرد و قدردان چیز‌هایی باشیم که داریم.

به گزارش خوبان، یک جمله معروف وجود دارد که می‌گوید: «بایست و رز‌ها را بو کن.» این جمله به معنای این نیست که گل‌ها را بو کنید، بلکه یعنی با قدردانی از همین لحظه حالا و چیز‌هایی که در اطرافتان است، در لحظه زندگی کنید.

صرف کردن زمان زیادی از زندگی خود به منظور برنامه‌ریزی برای آینده مسئله راحتی است. زیرا با این کار، اغلب فراموش می‌کنیم که برای قدردانی از اتفاقات شگفت‌انگیز زندگی روزمره‌مان وقت بگذاریم، اما در ادامه سه نکته را خواهید خواند که به شما کمک می‌کنند در لحظه زندگی کنید و از لحظه خود بهترین استفاده را ببرید.

خودآگاهی کامل داشته باشید

اولین کاری که می‌توانید برای زندگی در لحظه انجام دهید، این است که بسیار خودآگاه باشید.

برای اینکه بهترین عملکرد خود را در کارهای روزمره تان داشته باشید و احساس خوشبختی کنید حتما زیبایی زندگی خود را تصدیق کنید و در این میان، باید بدانید که چه کسی هستید و چرا در اغلب مواقع، احساس و فکرتان یکی است. بنابراین فراموش نکنید که شما به خاطر خودتان همان جایی هستید که باید باشید.

چگونه در لحظه زندگی کنیم؟

شما در نتیجه انتخاب‌ها و تصمیماتی که در گذشته گرفته‌اید، خود را به جایی که هستید، رسانده‌اید و اگر می‌خواهید در آینده جای دیگری باشید،  انتخاب و تصمیم‌گیری های جدید و بهتر شما در زمان حال می توانند نقش مهمی داشته باشند.

زندگی خود را قبول کنید و با آن کنار بیایید

شروع به پذیرفتن حالت طبیعی زندگی خود کنید.

حالت طبیعی و زندگی سالم شما یک هدیه فوق‌العاده ای است که باید با آن به درستی رفتار شود.

سعی کنید میزان شادی که تجربه می‌کنید و تعداد دفعات خندیدن روزانه خود را تنظیم کنید تا بتوانید وضعیت کامل زندگی فعلی خود را نشان دهید و این لحظات را بپذیرید و برای هر بار که اتفاق می‌افتند  شکرگزار باشید. زیرا واکنش نشان دادن به این لحظات با سپاسگزاری به یک عادت تبدیل می‌شود و شما احساس شادی مداوم خواهید داشت.

نگرش قدردانی را در خود پرورش دهید

اگر می‌خواهید واقعاً در لحظه زندگی کنید و در زندگی خود، به طور روزمره از موهبت قدردانی بهره‌مند شوید، باید احساس قدردانی را در خود پرورش دهید.

چگونه در لحظه زندگی کنیم؟

عادت احساس قدردانی و ابراز قدردانی کردن از دیگران، با گفتن “متشکرم” از افرادی که در زندگی شما هستند و به شما کمک می کنند و همچنین از خودتان برای همه چیز‌های شگفت‌انگیز زندگی می تواند تأثیرات شگفت‌انگیزی نیز بر شخصیت و توانایی شما در زندگی فعلی تان بگذارد.

یک نگرش سپاسگزارانه، شما را گرم‌تر، صمیمی‌تر و خوش‌اخلاق‌تر می‌کند و این نگرش باعث حساسیت و آگاهی بیشتر شما نسبت به اطرافیان و محیط اطرافتان می‌شود.

هرچه بیشتر قدرشناس باشید و آن را ابراز کنید، زندگی شما شادتر و درخشان‌تر می‌شود.

وقتی از دیگران سپاسگزار باشیم و به طور منظم، از اطرافیان خود قدردانی کنیم، می‌توانیم در زندگی خود و دیگران تغییرات مطلوبی ایجاد کنیم.

برگرفته از مقاله برایان تریسی

ترجمه از فاطمه میرزایی دخت

انتهای پیام/

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads