کد خبر: 210135 - تاریخ: یکشنبه، 28 فوریه 2021 - 08:24

تاسیسات مجاز گردشگری گیلان در صورت رفع منع تردد میزبان گردشگران است

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان اعلام کرد: در صورت رفع منع تردد، تاسیسات مجاز گردشگری استان آماده پذیرایی از میهمانان نوروزی است.

به گزارش خوبان، حمیدرضا آذرپور   در خصوص باز نشر و طرح وجود برخی تناقضات مبنی بر آماده شدن فعالان گردشگری استان برای پذیرایی از میهمانان نوروزی و از سویی دیگر تهدید شیوع کرونا توضیح داد: این اداره کل پیرو ابلاغیه هایی که از وزارتخانه دریافت می نماید ، عمل می کند.
وی عنوان کرد : در زمان حاضر منع تردد وجود دارد اما ممکن است در روزهای نزدیک به عید نوروز شرایط کرونا کم خطر شود و منع تردد برداشته شود لذا، هتلداران نمی توانند رزروها را انجام ندهند؛ اما با همه این اوصاف نوع قرارداد رزرو تغییر کرده است.
وی ادامه داد: در قرارداد جدید ذکر شده است ، رزرو انجام می شود اما در صورت قرمز ماندن شرایط کرونا پذیرش مسافران در زمان کم خطر انجام می گیرد.
آذرپور گفت: هتل های گیلان از تاسیساتی هستند که پروتکل های بهداشتی در آنها بطور کامل رعایت می شود و تاکنون حتی یک مورد ابتلا به کرونا در هتل گزارش نشده است و این تاسیسات حتی در شرایط قرمز نیز فعال هستند.
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان با تاکید ادامه داد: البته سلامت مردم اولویت است و فعالان گردشگری با همه ضرر و آسیب ها مقاومت کرده اند اما باید با در نظر گرفتن برآیند اندیشه ها به نتیجه ای دست یافت که بار دیگر چرخه اقتصاد گردشگری رونق گیرد چرا که ممکن است کرونا سال ها و سال ها وجود داشته باشد.
آذرپور ادامه داد: اگرچه دفاتر خدمات مسافرتی استان تعطیل نشده اند اما به شدت تحت تاثیر آسیب های کرونا قرار گرفته و به سختی روزگار می گذرانند.
آذرپور افزود: کرونا چرخه گردشگری گیلان را با آسیب های جدی روبرو کرده و باید برای این موضوع چاره اندیشی اساسی صورت گیرد.
وی با بیان اینکه در تلاشیم با حمایت‌های مدام و ارائه تسهیلات نسبت به رونق مجدد بخش گردشگری کمک کنیم، اظهار داشت: همزمان با گسترش کرونا بیش از هزار و ۴۳۸ میلیارد تومان به صورت مستقیم به بخش گردشگری خسارت وارد شده است.
وی با بیان اینکه سلامت هموطنان در درجه نخست اولویت است، بیان کرد : شیوه نامه های بهداشتی در نهایت استاندارد در هتل ها رعایت می شود؛ آژانس های مسافرتی هم ملزم به رعایت محدودیت در تعداد و رعایت پروتکل ها هستند و بازدیدها در فضای باز انجام می شود لذا بعید است شخصی در هتل به کرونا مبتلا شود.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads