کد خبر: 210116 - تاریخ: شنبه، 27 فوریه 2021 - 09:10

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان؛

اجرای شخم زمستانه در ۸۵ هزار هکتار از اراضی شالیزاری گیلان

رئیس جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اجرای شخم زمستانه در ۸۵ هزار هکتار از ارضی شالیزاری استان، گفت: این میزان ۳۵ درصد از شالیزارهای گیلان است.

به گزارش خوبان، مسعود الماسی با اشاره به اجرای شخم زمستانه در بیش از ۳۵ درصد از اراضی شالیکاری استان گیلان، اظهار کرد: این میزان حدود ۸۵ هزار هکتار از اراضی کشاورزی گیلان را پوشش می‌دهد.

وی در ادامه از کشاورزان خواست از فرصت بارش باران فصلی برای شخم زنی زمستانه زمین‌های کشاورزی خود استفاده کنند، افزود: پاک تراشی مرزها و لایروبی انهار کشاورزی نیز مقدمات یک فصل زراعی حاصل خیز را فراهم می‌سازد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان در ادامه تصریح کرد: در شرایط فعلی کشاورزان می‌توانند از کودهای پایه برای تقویت زمین‌های کشاورزی خود استفاده کنند.

الماسی با اشاره به اینکه کشاورزان برای تأمین نهاده‌های کشاورزی می‌توانند از بذرهای گواهی شده استفاده کنند، افزود: کودهای تکلیفی نیز در کارگذاری‌ها و شرکت‌های تعاونی توزیع می‌شود.

وی ادامه داد: با توجه به شرایط آب و هوایی کشاورزان در بهترین زمان ممکن جهت آماده سازی مقدمات سال زراعی جدید می‌توانند اقدامات لازم را در دستور کار قرار دهند.

انتهای پیام/۸۲۲

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads