کد خبر: 210069 - تاریخ: چهارشنبه، 24 فوریه 2021 - 17:09

رئیس هلال احمر استان گیلان

کاهش ۱۹ درصدی حوادث در گیلان/ ۱۱۰۰ مورد حادثه رخ داده است

رئیس هلال احمر استان گیلان با اشاره به وقوع هزار و ۱۴۷ مورد حادثه از ابتدای امسال تاکنون، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، میزان حوادث بیش از ۱۹ درصد کاهش یافته است.

به گزارش خوبان، سیاوش غلامی با بیان اینکه امسال ۶۹۱ حادثه جاده‌ای در استان گیلان رخ داده است، بیان کرد: مجموعاً هزار و ۱۴۷ حادثه در سطح استان داشتیم که ۶۰ درصد آن مربوط به حوادث جاده‌ای بوده و ۱۵ مورد مربوط به برف و کولاک و ۳۳ مورد نیز آتش سوزی جنگل و مرتع بوده است.

وی با اشاره به ارائه هزار و ۱۴۷ خدمت متناسب با حوادث رخ داده در شهرستان‌های مختلف، گفت: بیشترین خدمات ارائه شده مربوط به شهرستان رضوانشهر است که در مجموع ۱۲ درصد از آمار کل را در بر می‌گیرد.

رئیس هلال احمر استان گیلان با بیان اینکه ۵۸ درصد حوادث جاده‌ای مربوط به تصادفات است، ادامه داد: انحراف از مسیر و برخورد با مانع و واژگونی به ترتیب بیشترین سهم را به خود اختصاص داده‌اند.

وی با اشاره به حوادث دریایی-ساحلی، اضافه کرد: ۸۵ درصد این حوادث مربوط به غریق، شش درصد مربوط به واژگونی شناور و سایرین نیز مربوط به نقص فنی شناور و برخورد شناور با شناگر است.

غلامی با بیان اینکه تعداد حادثه دیدگان از این حوادث سه هزار و ۹۹۰ نفر بوده است، گفت: تعداد مصدومین هزار و ۴۴۶ نفر، به هزار و ۵۹۱ نفر امدادرسانی شده، ۲۰۴ نفر نیز مورد درمان سرپایی قرار گرفته و ۶۵۹ مصدوم حوادث مذکور نیز به مراکز درمانی منتقل و ۱۳۱ نفر متأسفانه جان باخته‌اند.

رئیس هلال احمر استان گیلان ادامه داد: هزار و ۵۵۰ تیم عملیاتی متشکل از پنج هزار و ۱۳۹ نیروی امدادی و عملیاتی به آسیب دیدگان از حوادث خدمات ارائه کردند.

غلامی با اشاره به اینکه درصد پوشش حوادث استان در کشور ۴.۵۹ درصد است، بیان کرد: از ابتدای امسال تاکنون هزار و ۱۴۷ مورد حادثه رخ داده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، ۱۹.۱۱ درصد کاهش یافته است.

انتهای پیم/۲۲

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads