کد خبر: 209826 - تاریخ: پنج‌شنبه، 18 فوریه 2021 - 09:27

۱۰ قانون عجیب دنیا که با رعایت نکردنش جریمه می شوید

در این گزارش، تعدادی از قوانین عجیب و غریب سایر کشورها که افراد با رعایت نکردن آن‌ها مجبور به پرداخت جریمه یا تحمل مجازات می‌شوند را مشاهده می کنید.

به گزارش خوبان،  سفر کردن همیشه تجربه‎های خوبی را برای انسان‌ها رقم می‌زند و با خاطره‌های زیادی همراه می‌شود اما گاهی یک اتفاق ناخوشایند و غیرمنتظره در یک سفر می‌تواند به یک باره تمام خوشی‌های آن را به فراموشی بسپارد و بهت و پشیمانی را جایگزین آن کند. 

اما چرا بُهت؟ احتمالا خیلی از ما از قوانین عجیب و غریبی که در بعضی از کشورها وجود دارد بی خبریم، قوانینی که در کشوری به شدت سخت گرفته می‌شود و شاید در جایی دیگر کوچکترین اهمیتی نداشته باشد. پس ممکن است با انجام یک کار معمولی در شهر یا کشوری که با قوانین آن ناآشنا هستیم مجبور به پرداخت جریمه‌‌ای هنگفت و یا تحمل مجازاتی سخت شویم.

در این گزارش، برخی از قوانین عجیبی که در برخی کشورها حاکم است و بی توجهی به آن‌ها نوعی جرم تلقی می‌شود را مشاهده می‌کنید.

ماشین کثیف در دُبی

دولت دُبی معتقد است وجود ماشین کثیف در سطح شهر، تصویر آن را زشت می‎کند و تهدیدی برای سلامت جامعه محسوب می‌شود، بنابراین اگر کسی اتومبیل کثیف خود یا حتی ماشین کرایه شده از شخص دیگری را به همان شکل به سطح شهر بیاورد قطعا جریمه خواهد شد و باید ۳۰۰۰ درهم به همین عنوان  پرداخت کند.

قوانین عجیبی که بابت آن جریمه می شوید

 

چیدن زیتون نرسیده در استانبول ترکیه

از آنجایی که ترک‌ها علاقه خاصی به زیتون‌های شهر خود دارند، اگر کسی پیش از رسیدن زیتون‌ها آن‌ها را بچیند به پرداخت بیش از ۵۰۰ دلار جریمه یا حتی در مواردی به تحمل ۲ سال حبس محکوم می‌شود.

قوانین عجیبی که بابت آن جریمه می شوید

 

نشستن در ونیز ایتالیا

ونیز یک شهر توریستی گردشگری است و معمولا بسیار شلوغ است. بنابراین ممکن است افراد حین بازدید احساس خستگی کنند و بخواهند با نشستن در گوشه‌ای خستگی خود را رفع کنند بی آنکه بدانند با این کار مجبور به پرداخت جریمه ۵۸۸ دلاری می‌شوند. دولت محلی این شهر برای حفظ آسایش و آرامش ساکنان این منطقه و همچنین خود توریست‎ها، نشستن در این شهر را ممنوع کرده است و توریست‌ها اگر قصد استراحت دارند باید سری به کافه‎ها و رستوران‌ها بزنند. جالب است که دولت محلی با این کار موجب بهبود چشم گیر کسب و کار کافه داران نیز می‌شود.

قوانین عجیبی که بابت آن جریمه می شوید

 

جمع کردن شن، سنگریزه و صدف در ساردینیا ایتالیا

اگر اهل جمع کردن سنگریزه و صدف و البته کمی شن از ساحل به عنوان سوغاتی هستید، نباید اینکار را در ساردینیا انجام دهید، چون نقض قوانین محسوب شده و جریمه ۳.۴۸۲ دلاری برای شما در پی دارد.

قوانین عجیبی که بابت آن جریمه می شوید

 

جمع کردن سنگریزه در سواحل کورن وال انگلیس

بندرگاه زیبای کراکینگتون توریستی ترین نقطه در کورن وال است؛ اما دولت جمع کردن سنگریزه از این ساحل را به دلیل فرسایش ممنوع اعلام کرده است و نقض این قانون جریمه ای نزدیک به ۱٫۲۸۳ دلار در پی دارد.

قوانین عجیبی که جریمه ای سخت دارند

 

ریختن زباله در هنگ کنگ

البته ریختن زباله در هرجای دنیا عمل ناپسندی است اما هنگ کنگ در برخورد با این اقدام از همه فراتر رفته و برای مقابله جدی با آن، قانونی را وضع کرده که  حتی ریختن یک پوست آبنبات در خیابان هم ۱۵۰۰ دلار جریمه به دنبال دارد.

قوانین عجیبی که جریمه ای سخت دارند

 

بنزین تمام کردن در اتوبان آلمان

یکی از قوانین عجیبی که بابت عدم رعایت  آن جریمه می‌شوید بنزین تمام کردن در بزرگراه اتوبان آلمان است. این اتوبان یکی از خطرناک ترین بزرگراه‌های دنیا است که سرعت مجاز در آن ۸۱mph  اعلام شده و کوچکترین توقفی حتی اگر به دلیل تمام شدن بنزین باشد با جریمه ۳۴ دلاری همراه خواهد بود.

قوانین عجیبی که جریمه ای سخت دارند

 

آدامس جویدن در سنگاپور

یکی دیگر از قوانینی که شاید به سختی بتوان آن را باور کرد، ممنوع بودن جویدن آدامس در سنگاپور است. جویدن آدامس در سنگاپور غیر قانونی است و اگر کسی این قانون را نقض کند از طرف دولت به مبلغ ۱۰۰ هزار دلار جریمه خواهد شد. دولت سنگاپور این کار را به منظور جلوگیری از کثیف شدن جاده ها و پیاده‌روها تصویب کرده است.

قوانین عجیبی که جریمه ای سخت دارند

 

نپوشیدن لباس مناسب در کوهنوردی در سوئیس

کوهنوردی معمولا در صدر لیست تمام توریست هایی قرار دارد که به سوئیس سفر می کنند. اما نپوشیدن لباس های مناسب در حالی که در دامنه‌های آلپ سوئیس حتی قدم می‌زنید برخلاف قوانین این کشور است. نقض این قانون موجب می شود ۱۰۰ دلار جریمه شوید. پس بهتر است در هنگام بازدید از آلپ سوئیس، پوتین های کوهنوردی و لباس‌های گرم به همراه داشته باشید.

 

قوانین عجیبی که جریمه ای سخت دارند

 

پوشیدن لباس‌های استتاری

حواستان باشد اگر قصد سفر به کارائیب را داشتید هرگز شلوارهای استتاری نپوشید. طبق قوانین در بسیاری از بخش های کارائیب افراد غیر نظامی حق پوشیدن لباس‌ها یا پنهان کردن ادوات جنگی را ندارند. نقض این قانون جریمه ای حدود ۳٫۷۰۰ دلار یا یک سال زندان در پی دارد!

قوانین عجیبی که جریمه ای سخت دارند

 

گزارش از فاطمه کربلایی


انتهای پیام/

 
 
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads