کد خبر: 209287 - تاریخ: چهارشنبه، 3 فوریه 2021 - 08:28

رییس سازمان شیلات ایران ؛

استان گیلان قطب برجسته فعالیت های شیلاتی است

خون میرزایی استان گیلان را قطب برجسته فعالیت های شیلاتی در رده های مختلف پرورش، فرآوری و سایر رشته ها دانست و گفت: به دنبال جلب و جذب سرمایه گذاران برای پرورش ماهی در قفس هستیم.

به گزارش خوبان، در حاشیه سفر یک روزه خود به استان گیلان ا تبریک فرارسیدن رسیدن ایام الله دهه فجر و سالروز میلاد حضرت فاطمه زهرا س اظهار کرد: استان گیلان قطب برجسته فعالیت های شیلاتی در رده های مختلف پرورش، فرآوری و سایر رشته ها است.

رییس سازمان شیلات ایران با اشاره به مصرف سرانه ماهی در سال ۱۳۵۷ که یک کیلوگرم در سال بوده است افزود: سال گذشته عدد میانگین کشوری به ۱۳/۳ کیلوگرم رسیده است که باز در استان گیلان مصرف سرانه بیشتر از این آمار است.

وی تصریح کرد: استان گیلان استانی است که مصرف سرانه اش از میانگین کشوری بالاتر است.

خون میرزایی در ادامه طبق مطالعات پرورش ماهی را با توجه به ظرفیت دریای خزر یک میلیون تن دانست و اذعان کرد: بخش قابل توجه ای از آن در غرب دریا و حوزه استان گیلان است.

وی در ادامه با توجه به نشستی که دیروز با استاندار گیلان در مورد پرورش ماهی در قفس و تعهد و تکالیف سازمان شیلات و برنامه های تشویقی شیلات در این زمینه انجام شد گفت: برنامه هایی را ارایه کردیم و قرار است طی فراخوانی که در استان داده می شود برای جلب و جذب سرمایه گذاران برای پرورش ماهی در قفس، در خدمت دوستان باشیم.

خون میرزایی اظهار کرد: خوشبختانه ظرفیت های شیلاتی به قدری جاذبه داشته اند که در کشور با افزایش سرمایه گذاری روبرو بوده و تقاضا در این زمینه زیاد است.

انتهای پیام/۳۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads