کد خبر: 208666 - تاریخ: شنبه، 16 ژانویه 2021 - 08:34

نماینده انزلی در مجلس:

۷۵ درصد صادرات ایران به روسیه محصولات کشاورزی است

نماینده انزلی در مجلس با اشاره به صادرات ۷۵ درصدی محصولات کشاورزی به روسیه، گفت: ۲۰ درصد محصولات صادراتی ما به این کشور نیز مربوط به حوزه پتروشیمی می‌شود

به گزارش خوبان، احمد دنیا مالی شامگاه جمعه در نشست بررسی بنادر و وضعیت صادرات و واردات کالا، با بیان اینکه روسیه بازار بزرگی با ظرفیت ۷۰۰ میلیارد دلار است که ۲۵۰ میلیارد دلار آن واردات و بقیه نیز صادرات است، گفت: در حال حاضر اتحادیه اروپا در برزخ تحریمی قرار دارد و ما بازار هدف بزرگی داریم که باید از ظرفیت آن به خوبی بهره ببریم.

عضو مجمع نمایندگان گیلان با اشاره به اینکه ظرفیت ما از نظر مسائل زیربنایی بندری بیش از نیاز است، بیان کرد: در حاشیه خلیج فارس ۲۰ بندر مهم داریم اما ۲۵ درصد واردات و صادرات از طریق بندر آستارا خان انجام می‌شود و تلاش داریم با اتصال راه آهن منطقه این ظرفیت‌ها را افزایش دهیم.

وی عدم استفاده کامل از ظرفیت بنادر شمالی اشاره و اضافه کرد: تراز ما نسبت به روسیه از لحاظ حجمی بسیار کم است البته در حال اضافه کردن صادرات غلات هستیم.

دنیامالی با بیان اینکه ۷۵ درصد صادرات ما به روسیه مربوط به محصولات کشاورزی است، تصریح کرد: ۲۰ درصد محصولات صادراتی ما به این کشور نیز مربوط به حوزه پتروشیمی می‌شود.

نماینده انزلی در مجلس بزرگترین مشکل در خصوص صادرات به روسیه را همسان سازی تعرفه‌های دو طرف دانست و افزود: روسیه در سال گذشته بالای هفت میلیارد دلار آبزی وارد کرد که سهم ایران حدود شش میلیارد دلار بود این در حالی است که ما ظرفیت‌های بسیار بالایی در این زمینه داریم.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads