کد خبر: 208374 - تاریخ: پنج‌شنبه، 7 ژانویه 2021 - 10:11

رئیس شورای شهر خشکبیجار در گفتگو با خوبان خبر ؛

عمر یک ساله آسفالت خشکبیجار به دلیل کیفیتِ نامرغوب/محرومیت خشکبیجار پذیرفتنی نیست

رئیس شورای شهر خشکبیجار با تأکید بر تخصیص اعتبارات لازم برای افزایش کیفیت آسفالت در این بخش گفت: متأسفانه با کمبود کیفیت آسفالت ما شاهد تخریب آسفالت‌ها در کمتر از یک سال هستیم.

به گزارش خوبان خبر ؛ حمید صفری امروز در گفت‌وگو با خوبان خبر با اشاره به روند اجرای پروژه آسفالت خمام به خشکبیجار اظهار کرد: در این چهار سال اخیر بیش از ۸۰ هزار مترمربع کار آسفالت در سطح شهر خشکبیجار صورت گرفته است و با توجه به وسعت مناطق خاکی در سطح شهر این موضوع باید بیشتر صورت گیرد.

 وی با بیان اینکه مردم خشکبیجار سال‌هاست منتظر آسفالت جاده خشکبیجار به آستانه هستند، افزود: اگر جاده خمام به خشکبیجار تعریض شود ولی خروجی نداشته باشد نمی‌تواند انتظارات را برآورده کند، بحث ما این است این جاده به‌عنوان یک‌راه اصلی باشد تا غرب گیلان بتواند از این مسیر به‌عنوان ترانزیت به بزرگراه لاهیجان متصل شود. 

رئیس شورای شهر خشکبیجار با بیان اینکه تعریض مسیر خمام به خشکبیجار، ازنظر اقتصادی خشکبیجار به وضعیت مطلوب‌تری خواهد رسید، تصریح کرد: با توجه خیابان شهید منتظری از بافت‌های فرسوده شهر خشکبیجار است، طرحی آماده‌شده تا پیاده راه فرهنگی احداث کنیم و بتوانیم با حفظ المان‌های جدید یک اقدام فرهنگی در سطح شهر انجام دهیم.

 صفری کیفیت آسفالت را نیاز ضروری خشکبیجار دانست و بیان کرد: متأسفانه خشکبیجار فاقد آسفالت است و ما باید آسفالت را از شرکت‌های دیگر تهیه کنیم، جاده‌های اصلی هنوز ازنظر کیفی مورد رضایت نیستند و این مسئله چندین سال است گریبان گیر شهرداری و راه و شهرسازی است و امیدواریم با ورود مسؤولان امر این موضوع حل شود. 

وی با اشاره به رطوبت هوا و بارندگی زیاد در گیلان و مازندران که موجب می‌شود عمر آسفالت در این استان‌ها بیش از پنج تا ۶ سال نباشد، افزود: متأسفانه با کمبود کیفیت آسفالت ما شاهد تخریب آسفالت‌ها در کمتر از یک سال نیز هستیم و امیدواریم سازمان استاندارد و سازمان‌های مربوط برای افزایش کیفیت آسفالت ورود کنند و این مشکل شهرداری‌ها حل شود. 

رئیس شورای شهر خشکبیجار با تأکید بر تخصیص اعتبارات لازم برای افزایش کیفیت آسفالت در این بخش گفت: وسایل و امکانات آتش‌نشانی نیز بسیار فرسوده و اندک است و با همین اوضاع جوابگوی کل بخش و روستاهای تابعه نیست و ما گاها باید شهرها و بخش‌های هم‌جوار را نیز پوشش دهیم و به همین دلیل تقاضای یک دستگاه بیل بکهو، ماشین حمل زباله و یک دستگاه ماشین مدرن آتش‌نشانی از سازمان شهرداری‌ها کردیم و زیر ۶ ماه به دست شهرداری می‌رسد تا بخشی از این کمبود را جبران کنیم. 

وی با ابراز امیدواری از تجهیز اعتبار برای خرید این دستگاه‌ها توسط نمایندگان، سازمان شهرداری‌ها و استانداری بیان کرد: اعتبارات را بر اساس سرانه جمعیت بخش‌ها در نظر می‌گیرند ولی باید در نظر داشت که بخش خشکبیجار محروم است و بیش از ۲۰ کیلومتر با مرکز استان فاصله ندارد و نباید این میزان محرومیت در این بخش باشد و نگاه خوبی به این بخش نشده است.

 صفری با تأکید بر توجه ویژه‌تر نمایندگان به بخش خشکبیجار گفت: باید تخصیص اعتبار و بودجه‌ها به‌گونه‌ای باشد که بخش خشکبیجار از این محرومیت درآید و انتظار داریم در بحث بودجه و امکانات خشکبیجار را با بخش‌های هم‌جوار مقایسه نکنند

 

انتهای پیام

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads