کد خبر: 208269 - تاریخ: شنبه، 2 ژانویه 2021 - 23:07

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان:

فرماندار خمام به زودی منصوب می‎شود / دستور استاندار نسبت به تأمین نیروها صادر شده است

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان ، افزود: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری با فرمانداری مستقل در شهرستان خمام انجام می شود و در تلاش برای انتصاب فرماندار و بخشداران این شهرستان هستیم.

به گزارش خوبان خبر ؛ محمود قاسم نژاد” معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری گیلان در رابطه با شهرستان شدن خمام، اظهار کرد: در تاریخ ۱۲ آبان سال جاری تصویب نامه هیئت وزیران بخش خمام را به شهرستان ارتقاء داد و این فرایند از طریق وزارت کشور امروز به استانداری گیلان ابلاغ شد.

وی ادامه داد: بر اساس این تصویب نامه شهرستان خمام به دو بخش مرکزی و چوکام و ۴ دهستان چاپارخانه، کته سر، چوکام و فرشکی جزو دهستان های این شهرستان خواهند بود، البته یک شهر و ۳۹ روستا دارد که جمعیت این شهر بر اساس سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ بالغ بر ۵۴ هزار و ۸۶۰ نفر است که بیش از ۲۰ هزار ۸۹۷ نفر شهری و ۳۳ هزار و ۹۶۳ نفر روستایی هستند.

قاسم نژاد در خصوص استقرار ادارات در این شهرستان، گفت: با توجه به دستور و تأکید استاندار اولین مکان فرمانداری شهرستان خواهد بود که خوشبختانه ساختمان فعلی بخشداری خمام مکان مناسب استقرار فرمانداری است و دستور استاندار نسبت به تأمین نیروها صادر شده و در حوزه مدیریت توسعه و مدیریت منابع در حال انجام است.

وی افزود: انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و ریاست جمهوری با فرمانداری مستقل در شهرستان خمام انجام می شود و در تلاش برای انتصاب فرماندار و بخشداران این شهرستان هستیم.

معاون سیاسی استانداری گیلان در خصوص وضعیت نماینده این شهرستان، خاطرنشان کرد: ۳ نماینده مجلس رشت در دوره های اخیر مربوط به بخش های تابعه هم می شدند اما از هم اکنون بایستی بعنوان نمایندگان شهرستان رشت و خمام و بخش های تابعه تلقی شوند، بدیهی است افزایش تعداد نمایندگان تابع یکسری مسائل همچون افزایش جمعیت است که  فعلا بر اساس قوانین موجود کل این محدوده شهرستان رشت و خمام دارای ۳ نماینده هستند.

 
انتهای پیام/۳۳۲۲۳

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads