کد خبر: 207807 - تاریخ: یکشنبه، 20 دسامبر 2020 - 00:01

شهردار خمام؛

امکانات شهرداری جوابگوی بحران شدید نیست/ضرورت لایروبی دو رودخانه خمام

فکور با تأکید بر نوسازی ماشین‌آلات شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری‌هایی که اعتبارات محدود دارند، بیان کرد: ما قادر به خرید ماشین‌آلات جدید نیستیم و باید در تخصیص اعتبارات برای شهرداری‌ها این موضوعات لحاظ شود، مدیریت بحران استان بهتر است سازوکاری تعریف کند تا نیازهای شهرداری در بحران‌های مختلف پیش‌بینی کند.

به گزارش خوبان خبر ؛ موسی فکور عصر امروز در گفت و گو با خبرنگار ما با بیان اینکه در بحران‌ها نیازمند تعامل و همراهی هستیم، اظهار کرد: هیچ‌یک از دستگاه‌ها ظرفیت کامل ندارند و همه دچار نواقصی در ابزارها هستند و بنابراین نیازمند تعامل تمام دستگاه‌ها در زمان بحران هستیم.
وی پیشگیری و آمادگی دستگاه‌های خدمت رسان برای مقابله با بحران‌های احتمالی را مورد تأکید قرار داد و گفت: ما در شهرداری آمادگی داریم و ماشین‌آلات ما آماده هستند، شهر را به پنج منطقه تقسیم کرده و برای هر منطقه یک خودروی برف‌روب مهیا کردیم.
شهردار خمام با اشاره به خریداری سه‌تیغه برف‌روب و دو لودر در سال‌های اخیر برای خمام افزود: سال گذشته نیز همین برنامه‌ها را داشتیم که منجر به توفیقاتی شد اما امکانات ما جوابگوی بحران شدید نخواهد بود چراکه ماشین‌آلات ما فرسوده است.
فکور با تأکید بر نوسازی ماشین‌آلات شهرداری‌ها به‌ویژه شهرداری‌هایی که اعتبارات محدود دارند، بیان کرد: ما قادر به خرید ماشین‌آلات جدید نیستیم و باید در تخصیص اعتبارات برای شهرداری‌ها این موضوعات لحاظ شود، مدیریت بحران استان بهتر است سازوکاری تعریف کند تا نیازهای شهرداری در بحران‌های مختلف پیش‌بینی کند.
وی رکن اصلی برنامه‌ریزی برای بحران را داشتن ابزارهای زمان بحران برشمرد و افزود: با وضعیت موجود ما برنامه‌ریزی کردیم و امیدواریم بر بحران‌ها غلبه کنیم اما نیازهای بیشتری در این حوزه داریم.
شهردار خمام با اشاره به اسکان موقت برای در راه ماندگان در زمان برف گفت: در سنوات گذشته حسینیه مسجد سیدالشهدا (ع) را پیش‌بینی کرده بودیم و امسال نیز امیدواریم این اتفاق بیفتد و هلال‌احمر نیز در بحث تأمین اقلام موردنیاز اقدام کند تا مکان اسکان قطعی شود.
فکور با بیان اینکه کنارگذر از مسیر انزلی به رشت نداریم، افزود: اگر اتفاقی برای پل بیفتد و یا اتومبیل‌ها در اثر یخ‌بندان قادر به عبور نباشند باید از داخل شهر تردد صورت بگیرد و باید این مشکل به‌فوریت حل شود تا ترافیک را به داخل شهر منتقل نکند.
وی با اشاره به عدم لایروبی مسیر خروجی آب‌های دو رودخانه بزرگ خمام بیان کرد: ما قراردادی با اداره آب برای لایروبی این دو رودخانه داشتیم که در شیجان رود موفق شدیم این اتفاق را رقم بزنیم اما هنوز ایراداتی دارد که باید موردتوجه قرار گیرد و با مدیریتی صحیح مشکلات لایروبی را حل کنیم.
شهردار خمام با تأکید بر آزادسازی حریم رودخانه برای لایروبی خمام رود افزود: بخش عمده‌ای از مشکلات خیابان بوعلی این است که حجم آب از سطح خیابان بالاتر بود و این امر برای حل شدن نیازمند لایروبی رودخانه است تا در آینده آب‌گرفتگی با این شدت را برای ساکنین منطقه نداشته باشیم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads