کد خبر: 205997 - تاریخ: چهارشنبه، 28 اکتبر 2020 - 09:09

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان:

هیچ دانش آموز گیلانی به کرونا مبتلا نشده است

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه تاکنون هیچ دانش آموزی در این استان به کرونا مبتلا نشده است، گفت: ۹۰ از بیماران کرونایی بستری مراکز درمانی گیلان مساعد نیست.

به گزراش خوبان، آبتین حیدرزاده در گفتگو با خبرنگار مهر با اشاره به اینکه کرونا باز هم در استان گیلان رکورد زد، گفت: در شبانه روز گذشته ۱۰۰ بیمار با علائم کرونا در استان گیلان شناسایی و در مراکز درمانی بستری شدند.

وی با بیان اینکه در حال حاضر مجموع بیماران کرونایی بستری شده در مراکز درمانی گیلان به ۴۲۰ بیمار می‌رسد، افزود: از این تعداد ۹۰ بیمار با وضعیت حاد در بخش‌های آی سی یو بستری هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به اینکه عدم استفاده از ماسک و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله اجتماعی از مهم‌ترین دلایل افزایش بیماری کرونا است، تصریح کرد: حساسیت شهروندان نسبت به کرونا کاهش یافته است.

وی با بیان اینکه بررسی‌های نشان می‌دهند استفاده از ماسک در سطح مدارس گیلان بسیار مطلوب‌تر از سطح جامعه بوده است، افزود: از ابتدای بازگشایی مدارس تاکنون هیچ ابتلای به بیماری کرونا در میان دانش آموزان مشاهده نشده که این به دلیل رعایت دستورالعمل‌ها، حساسیت والدین و استفاده از ماسک است.

حیدرزاده ادامه داد: بر اساس بررسی‌های انجام شده میزان استفاده از ماسک در استان گیلان ۶۰ درصد و رعایت فاصله اجتماعی به زیر ۴۰ درصد رسیده است.

کد خبر 5058035
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads