کد خبر: 205294 - تاریخ: شنبه، 3 اکتبر 2020 - 17:35

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان؛

ورود بدون ماسک مراجعان به واحدهای آموزشی و اداری ممنوع است

محمد رحمتی در چهارمین جلسه ستاد مدیریت کنترل کرونا در آموزش و پرورش با تأکید بر استمرار ضدعفونی مدارس و ادارات خاطرنشان کرد: مدیران مدارس با استفاده از ظرفیت های انجمن اولیا و مربیان در نظافت کلاس ها، سالن ها و سرویس های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

به گزاش خوبان، مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان گفت: در راستای پیشگیری از شیوع کرونا و ضدعفونی مدارس، مبلغ دو میلیارد و ششصد میلیون تومان سرانه بهداشتی به مدارس استان اختصاص یافت.

محمد رحمتی در چهارمین جلسه ستاد مدیریت کنترل کرونا در آموزش و پرورش با تأکید بر استمرار ضدعفونی مدارس و ادارات خاطرنشان کرد: مدیران مدارس با استفاده از ظرفیت های انجمن اولیا و مربیان در نظافت کلاس ها، سالن ها و سرویس های بهداشتی اهتمام جدی داشته باشند.

وی با اشاره به توزیع اعتبار مالی در دو مرحله پیشین به میزان سه میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان اظهار داشت: در مرحله سوم این کمک که به تازگی انجام شده است، مبلغ دو میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان به حساب سرانه مدارس واریز شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان گیلان با تأکید بر لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی در مدارس و ادارات آموزش و پرورش اظهار داشت: ورود بدون ماسک مراجعان به واحدهای آموزشی و اداری ممنوع است و ارائه خدمات اداری و آموزشی در صورت رعایت ضوابط بهداشتی مجاز است.

رحمتی با اشاره به کمبود نیروهای خدماتی در مدارس اظهار داشت: مدیران مدارس با بهره گیری از ظرفیت های انجمن اولیا و مربیان و دهیاران نسبت به جذب نیروهای خدماتی و در نتیجه پاکیزگی مدارس اقدام کنند.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تعدد شیوه های آموزشی در شرایط کرونایی، به دانش آموزان توصیه کرد از آموزش های حضوری، مجازی ( شاد ) و مدرسه تلویزیونی ایران استفاده بهینه نمایند.

معاون تربیت بدنی و سلامت آموزش و پرورش استان گیلان نیز در این جلسه گفت: مایع دستشویی، مواد ضدعفونی دست، احداث سامانه لوله کشی صابون مایع مدارس از اولویت های خرید وسایل و تجهیزات بهداشتی برای پیشگیری از کرونا به شمار می رود.

امیر سراجی با اشاره به ضرورت پایش همیشگی واحدهای آموزشی اظهار داشت: تاکنون ۱۵۰۰ مدرسه استان مورد بازدید کارشناسان سلامت و تربیت بدنی قرار گرفته که در این بررسی ها نکات مهم و اساسی احصا شده است.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads