کد خبر: 205283 - تاریخ: شنبه، 3 اکتبر 2020 - 11:25

معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان

امسال نباید حتی به سرماخوردگی مبتلا شویم | در فضاهای سربسته حتما باید ماسک بزنیم

معاون علوم پزشکی گیلان، با اشاره به همزمانی شیوع کرونا و بیماری های تنفسی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی، گفت: باید تلاش کنیم امسال به هیچ کدام از بیماری های تنفسی مبتلا نشویم.

به گزارش خوبان، معاون دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با اشاره به همزمانی شیوع کرونا و بیماری های تنفسی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی، گفت: باید تلاش کنیم امسال به هیچ کدام از بیماری های تنفسی مبتلا نشویم.

دکتر آبتین حیدرزاده در گفت وگو با ایسنا، پاییز و زمستان را زمان شیوع اغلب بیماری های تنفسی دانست و اظهار کرد: امسال با همزمانی شیوع کرونا و بیماری های تنفسی مانند آنفلوانزا و سرماخوردگی مواجه هستیم.

وی با بیان اینکه سه بیماری مذکور علائم بسیار مشابهی دارند، تصریح کرد: باید تلاش کنیم امسال به هیچ کدام از بیماری های تنفسی مبتلا نشویم و لذا باید اصول بهداشتی را رعایت کنیم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، با تاکید بر لزوم پرهیز از قرار گرفتن در فضاهای سربسته، خاطرنشان کرد: قرار گرفتن در چنین فضایی حتما باید انفرادی و یا با اعضای خانواده که همیشه همراه ما هستند، باشد.

حیدرزاده، میهمانی و اجتماعات بزرگ را عامل انتقال بیماری های تنفسی دانست و گفت: در ادارات و سازمان ها و فضاهای سربسته حتما باید ماسک بزنیم. شست وشوی مرتب دست ها با آب و صابون بعد از بازگشت به خانه برای جلوگیری از ابتلا به کرونا، آنفلوانزا و سرماخوردگی ضرورت دارد.

وی با بیان اینکه موج سوم کرونا در حال نزدیک شدن است، عنوان کرد: متاسفانه در برخی از استان ها موج سوم آغاز شده و در گیلان نیز شاهد افزایش موارد بستری روزانه هستیم.

معاون علوم پزشکی گیلان، از بستری شدن ۷۰ بیمار جدید کرونایی طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد و یادآور شد: مردم برای مدتی مسافرت ها را لغو کنند و از مسافران دور شوند و دست دادن و روبوسی کردن با دیگران را کنار بگذارند.

حیدرزاده، با اشاره به آغاز واکسیناسیون مادران باردار و سپس سالمندان به عنوان اولین گروه های پرخطر در برابر آنفلوانزا، اضافه کرد: به دنبال افزایش تعداد واکسن ها، گروه های هدف را بیشتر خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه ثبت نام واکسن آنفلوانزا در فضای مجازی نداریم، اظهار کرد: تبلیغات موجود از طرف دانشگاه علوم پزشکی استان نیست و اعتباری ندارد. تخصیص واکسن تنها از طریق معرفی سفیران سلامت خانواده بوده و هزینه ای بابت واکسیناسیون دریافت نمی شود و هرگونه دریافت وجه خلاف قانون است.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads