کد خبر: 205279 - تاریخ: شنبه، 3 اکتبر 2020 - 08:10

عضو مجمع نمایندگان گیلان:

«ایجاد اشتغال» و «بهبود معیشت» از راهکارهای مقابله با بحران کاهش جمعیت است

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: مهیا کردن شرایط زندگی بهتر و ایجاد اشتغال یکی از راهکارهای مقابله با بحران کاهش نرخ باروری است.

به گزارش خوبان،  احمد دنیامالی ، تکمیل راه‌آهن گیلان و اتصال بنادر جنوبی کشور به شمال را مورد توجه قرار داد و با بیان اینکه مسیر حمل و نقلی اوراسیا مزیت‌های اقتصادی فراوانی دارد اظهار داشت: در مناطق آزاد کشور به تولید و ایجاد ارزش افزوده توجه کافی نمی‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس کیفیت خدمات ارائه شده، بحث اقتصادی بودن و رفتار خوب را سه مقوله مهم در بحث گردشگری خواند و عنوان کرد: آموزش، شبکه‌سازی و ارتباط با کلانشهرهای کشور از ضروریاتی است که برای توسعه بخش گردشگری استان گیلان باید به آن توجه شود.

دنیامالی با تأکید بر اینکه ورود توریست و گردشگر به گیلان نباید تنها معطوف به فصول خاصی باشد برنامه‌ریزی برای جذب مسافر در سایر فصول را لازم و ضروری خواند و تصریح کرد: جذابیت‌های گردشگری گیلان در فصول دیگر هم بسیار زیاد است بنابراین باید از این پتانسیل استفاده کنیم.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس توجه عمیق‌تر نسبت به علم و صنعت گردشگری را برای توسعه واقعی این حوزه بسیار مهم و اثربخش تلقی کرد و اظهار داشت: متناسب با این کار بایستی زیرساخت‌های عمرانی و زیربناهای لازم برای اقامت بیشتر و ورود گردشگران نیز در گیلان فراهم شود.

وی در مورد پروژه‌های عمرانی استان گیلان به ویژه راه‌آهن رشت -بندرانزلی – بندر کاسپین هم مطالبی عنوان کرد و اظهار داشت: ساخت راه‌آهن گیلان در مسیر رشت و قزوین بسیار طولانی شد اما بعد از بهره‌برداری از فاز نخست آن اجرای مابقی فازهای پروژه تا بندرانزلی سرعت خوبی گرفت.

عضو کمیسیون عمران مجلس شرایط تحریمی فعلی را مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه مسیر حمل و نقلی اوراسیا اهمیت اقتصادی فراوانی دارد افزود: از این جهت پروژه راه‌آهن گیلان برای ما یک فرصت محسوب می‌شود از طرفی گیلان به عنوان استانی خطی و ساحلی شرایط گردشگری متفاوتی دارد.

دنیامالی با بیان اینکه بحث بوم‌گردی و گردشگری در گیلان به علت  خطی و ساحلی بودن آن زمینه توسعه و گسترش زیادی دارد خاطرنشان کرد: سفر با راه‌آهن ایمن بوده و جذابیت‌های خاص خود را دارد از طرفی باید تلاش کنیم که مسیر ریلی گیلان تا بندرانزلی و آستارا با سرعت بیشتری پیش برود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس منطقه آزاد انزلی و فرصت‌های آن را نیز مورد ارزیابی قرار داد و با اذعان به اینکه فلسفه وجودی مناطق آزاد اساساً فقط تجارت نیست عنوان کرد: بحث تولید و ایجاد ارزش افزوده یکی از اهداف ایجاد مناطق آزاد است اما در کل مناطق آزاد کشور به این مقوله توجه جدی نمی‌شود.

وی فاصله داشتن مناطق آزاد کشور با اهداف واقعی و وجودی‌شان را متذکر شد و با اشاره به اینکه منطقه آزاد انزلی می‌تواند در بخش اشتغال و تولید گام‌های مؤثرتری بردارد عنوان کرد: با تلاش‌هایی که در حال انجام است امیدواریم شرایط بهتری در مناطق آزاد در بحث تولید و صنعتی شدن ایجاد شود.

دنیامالی اشتغال جوانان و نبود فرصت‌های شغلی را موضوعی که به شدت کشور و از جمله استان گیلان را آزار می‌دهد اعلام کرد و بیان داشت: هر خانه و خانواده‌ ایرانی با معضل بیکاری دست و پنجه نرم می‌کند و این باعث بروز بسیاری از آسیب‌های دیگر از جمله کاهش ضریب باروری می‌شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس گیلان را که طبق آمارهای اعلام شده پیرترین استان کشور است مورد اشاره قرار داد و با تأکید بر اینکه برای این معضل باید تدبیری اندیشیده شود خاطرنشان کرد: مهیا کردن شرایط زندگی بهتر و ایجاد اشتغال یکی از راهکارهای مقابله با بحران کاهش نرخ باروری است.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس تبدیل منطقه آزاد انزلی به یکی از بهترین مناطق آزاد کشور را امری که باید برای آن تلاش بیشتری انجام  شود اعلام کرد و افزود: بدون شک تکمیل راه‌آهن گیلان و رسیدن آن به بندر کاسپین   بندرانزلی به عنوان قدیمی‌ترین بندر کشور فواید و مواهب بسیار زیادی دارد. 

انتهای پیام/۶۱۴/ ع

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads