کد خبر: 205247 - تاریخ: پنج‌شنبه، 1 اکتبر 2020 - 11:42

پرستو ایمانی: گیلان مهد روئینگ ایران است

بانوی مربی روئینگ هیات قایقرانی استان گیلان در خصوص فعالیت های این رشته در بندرانزلی گفت: روئینگ گیلان همیشه در کشور سرآمد بوده و ما هم تلاش می کنیم با پرورش جوانان مستعد پشتوانه خوبی برای پاروزنان هیات بسازیم تا همچنان گیلان در روئینگ صاحب مقام و عنوان باشد.

به گزارش خوبان ، پرستو ایمانی  در خصوص فعالیت های روئینگ هیات قایقرانی گیلان گفت: اگر فضای مناسب برای روئینگ در همه جای استان یا شهرستان های بیشتری غیر از انزلی فراهم بود، قطعا می توانستیم عملکرد بهتری داشته باشیم اما در حال حاضر پیست روئینگ یعنی فضایی که بتوان تمرینات روئینگ را در آن انجام داد فقط در انزلی مهیا است و ما هم تلاشمان را می کنیم که حداکثر استفاده را از این پتانسیل داشته باشیم.

وی ادامه داد: در حال حاضر ما از شهرهای دیگر گیلان شاگرد داریم که در هفته ۳ جلسه برای تمرین به انزلی می آیند و قطعا این ورزشکاران اگر در شهر خودشان امکان تمرین داشته باشند، خیلی بهتر می توانند تمرین کنند و نفرات بیشتری هم به روئینگ جذب شوند.

ایمانی با اشاره به اینکه انزلی مهد روئینگ است، اظهار کرد: روئینگ انزلی زودتر از همه جای ایران راه اندازی شد. سال ۸۴ به همت آقای آراسته روئینگ در انزلی آغاز به کار کرد و همواره در تیم های ملی پاروزنان گیلانی خصوصا در بخش بانوان حضور داشتند. در حال حاضر هم نفر اول بانوان از گیلان است و من هم به عنوان مربی در انزلی تلاش می کنم پشتوانه خوبی برای ملی پوشان فعلی و سابق گیلانی بسازم.

وی درباره فعالیت های رده های سنی پایه در قایقرانی گفت: البته بسیار خوشحالم که در استان گیلان در همه رده های سنی ورزشکار روئینگ داریم اما با تلاشی که انجام شد و حمایت ها اکنون ورزشکاران نونهال و نوجوانی در انزلی آموزش می بینند که به درخشش آن ها در سال های بعد امیدوار هستیم.

ایمانی در خصوص جذب جوانان به قایقرانی اظهار کرد: من از سال ۹۴ به عنوان مربی خصوصا در رده های سنی پایه در کنار هیات گیلان هستم. ما استعدادیابی را به عنوان یک اصل در برنامه هایمان قرار دادیم و این کار را در مدارس انجام می دهیم تا اولا بچه هایی که توانایی و استعداد قایقرانی را دارند جذب کنیم و با حمایت خانواده ها و هیات آن ها را آموزش می دهیم. روند تمرینات هم به این شکل است که پس از تمرینات پایه، با ارگومتر ورزشکار ضمن اینکه آمادگی بدنی اش را حفظ می کند، مهیای پارو زدن می شود و پس از آن با تمرینات تعادل کار را در آب آغاز می کنیم.

وی در خصوص توسعه روئینگ در استان گیلان بیان کرد: به هر حال استعداد خوب در روئینگ در گیلان وجود دارد و باید از این ظرفیت استفاده کنیم. من با حمایت هیات تلاش می کنم آنچه از دستم بر می آید انجام دهم و البته اگر امکانات بیشتری در همه شهرهای استان فراهم شود می توانیم بهتر عمل کنیم و به عنوان یکی از پایگاه های اصلی قایقرانی، روئینگ گیلان توسعه بیشتری پیدا کند.

ایمانی همچنین تاکید کرد: برنامه های خوبی برای توسعه روئینگ آغاز کردیم که با شیوع کرونا تا حدی متوقف شد و به امید خدا پس از پایان این دوران، دوباره کار را با قدرت بیشتری از سر می گیریم تا بتوانیم برای مسابقات مختلف آماده شویم و برای گیلان افتخارآفرینی کنیم.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads