کد خبر: 203553 - تاریخ: یکشنبه، 2 آگوست 2020 - 10:38

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان:

ایجاد موزه های تخصصی به معرفی فرهنگ و تاریخ گیلان کمک می کند

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان تأکید کرد: ایجاد موزه های تخصصی به معرفی غنای فرهنگی و تاریخی مناطق مختلف استان گیلان کمک کرده و فرصت خوبی برای جذب گردشگر است.

 به گزارش خوبان، مسعود حلاج پور صبح یکشنبه در دیدار با نماینده شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این شهرستان‌ها، اظهار کرد: این سه شهرستان از مهم‌ترین مناطق استان گیلان در سه حوزه کارکردی این سازمان است.

وی در ادامه به برخی برنامه‌های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان برای این سه شهرستان اشاره کرد و افزود: راه اندازی موزه‌ها، بهره‌برداری از میراث فرهنگی و جاذبه‌های گردشگری، همچنین توسعه صنایع دستی شهرستان‌های تالش، رضوانشهر و ماسال در برنامه این سازمان است.

حلاج پور با تأکید بر تقویت حوزه‌های گردشگری، صنایع دستی و میراث فرهنگی در این سه شهرستان، گفت: باید زمینه‌های معرفی ظرفیت‌های این شهرستان‌ها فراهم شود و در این مسیر حمایت‌های نمایندگان مجلس مؤثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه تالش، رضوانشهر و ماسال از غنای فرهنگی و تاریخی برخوردار هستند، تصریح کرد: توجه به این بخش‌ها گام مؤثری در توسعه گردشگری این شهرستان‌ها با توجه به تاریخچه و غنای فرهنگی و طبیعی و پتانسیل‌های کم نظیری در زمینه گردشگری است.

حلاج‌پور در ادامه از همراهی نمایندگان گیلان در مجلس شورای اسلامی در فرآیند معرفی و دفاع از طرح نهایی روستاهای ارده و شالما در زمینه شالبافی و چوب‌تراشی برای ثبت در فهرست آثار ملی قدردانی کرد، افزود: این حمایت‌ها باید ادامه دار باشد.

وی تأکید کرد: برای ایجاد اشتغال و مهاجرت معکوس روستاییان در گیلان با توجه به نیروی کارآمدی که در این استان داریم، توجه به صنایع‌دستی می‌تواند نتیجه‌بخش بوده، همچنین توسعه این امر علاوه بر تقویت مسائل اقتصادی می‌تواند در جذب گردشگر مؤثر باشد.

مدیرکل میراث فرهنگی گیلان با بیان اینکه در این راستا می‌توانیم از ظرفیت فضاهای موجود در شهرستان به خصوص مدارس بلااستفاده برای ایجاد کارگاه‌های صنایع‌دستی و فروشگاه‌ها و نمایشگاه‌های دائمی استفاده کنیم، افزود: ایجاد موزه‌های تخصصی نیز می‌تواند علاوه بر ایجاد زمینه‌های معرفی غنای تاریخی و فرهنگی این منطقه، فرصت خوبی برای جذب گردشگر و تکمیل چرخه تولید محتوای فرهنگی و تاریخی در منطقه باشد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads