کد خبر: 203354 - تاریخ: شنبه، 25 جولای 2020 - 09:19

اشتباهات رایج در هنگام تمیز کردن تلویزیون؛ این کار‌ها را هرگز نکنید!

اگر شما فکر می‌کنید که تلویزیون خانه خود را درست تمیز می‌کنید، بهتر است مطلب زیر را بخوانید.

به گزارش خوبان، شاید شما هم جزو آن دسته افرادی باشید که با خواندن این مطلب متوجه شوید به علت عدم آگاهی قبلی، تا به حال شیوه اشتباهی در تمیز کردن تلویزیون داشتید.

تلویزیون شما از هر برند، مدل و قیمتی که باشد فرقی نمی‌کند، زیرا هر از چند گاهی نیاز به گردگیری و تمیز کردن دارد تا خاک‌های انباشته شده روی آن و اثر انگشت کودکان نجات پیدا کند. ممکن است با خودتان تصور کنید که تمیز کردن تلویزیون که خیلی راحت است: یک دستمال تمیز برمی دارید و تلویزیون را تمیز می‌کنید. به همین راحتی! اما متاسفانه قضیه به همین سادگی‌ها هم نیست. شما می‌توانید هنوز هم اشتباهاتی را در نحوه تمیز کردن تلویزیون داشته باشید. برای پرهیز از این اشتباهات رایج در هنگام تمیز کردن تلویزیون، خوب است اول با آن‌ها آشنایی پیدا کنید تا ببینید شما هم این کار‌ها را انجام می‌دادید یا نه.

۱- اسکاچ و ابر

آیا از دستمال، ابر و اسکاچ معمولی یا استاندارد برای تمیز کردن تلویزیون خود استفاده می‌کنید؟ اگر این طور است، بهتر است دیگر از این نوع دستمال‌ها استفاده نکنید و به جای آن، تلویزیون خود را با دستمال‌های میکروفیبر تمیز کنید. این دستمال‌ها مخصوص پاک کردن خاک و کثیفی از شیشه، صفحه نمایش، موبایل و لنز دوربین طراحی شده اند. بزرگترین مزیت دستمال‌های میکروفیبر این است که هیچ لکه یا خراشی روی نمایشگر تلویزیون به جا نمی‌گذارند.

اشتباهات رایج شما در هنگام تمیز کردن تلویزیون؛ این کار‌ها را با تلویزیونتان نکنید!

۲- مایعات

مایعات می‌تواند آسیب جدی به تلویزیون‌های LCD، LED، پلاسما یا انواع نمایشگر‌های جدید دیگر بزند؛ مخصوصا اگر مایع پاک کننده‌ای که استفاده می‌کنید حاوی آمونیاک، الکل یا استون باشد. بهترین کار این است که صفحه نمایش را با یک دستمال میکروفیبر خشک تمیز کنید. روی لکه‌های چرب اثر انگشت چند بار دستمال بکشید تا به چشم مشاهده کنید که تقریبا فورا ناپدید می‌شوند. اگر لکه‌ها پاک نشدند و همچنان سرسختانه سر جای خود باقی مانده اند، از یک ماده پاک کننده که مخصوص صفحه نمایش تلویزیون، موبایل و مانتیور کامپیوتر است استفاده کنید.

اشتباهات رایج شما در هنگام تمیز کردن تلویزیون؛ این کار‌ها را با تلویزیونتان نکنید!

۳- اسپری کردن

آیا از آن دسته افرادی هستید که عادت دارید مواد پاک کننده را به طور مستقیم روی صفحه اسپری کنید؟ اگر این طور است، به شما توصیه می‌کنیم این عادت خود را از همین حالا کنار بگذارید. تلویزیون‌های قدیمی اغلب می‌توانستند کمی آب را تحمل کنند، زیرا یک لایه شیشه‌ای روی آن‌ها بود. اما از اسپری کردن مستقیم مواد شوینده به نمایشگر‌های امروزی جدا باید پرهیز کنید. در عوض، روی یک دستمال میکروفیبر پاک کننده اسپری کنید و آن را به همه جای صفحه نمایش بمالید تا لکه‌ها پاک شوند. اگر به طور مستقیم مایعات را روی نمایشگر تلویزیون خود اسپری کنید، احتمال دارد مایع به داخل تلویزیون نفوذ کند و باعث آسیب جدی به آن شود.

اشتباهات رایج شما در هنگام تمیز کردن تلویزیون؛ این کار‌ها را با تلویزیونتان نکنید!

۴- کنترل از راه دور

کنترل از راه دور نیز هر از چند گاهی باید تمیز شود. باکتری‌های بسیاری روی کنترل تلویزیون تجمع می‌یابند. از دستمال‌های پاک کننده و ضدعفونی کننده استفاده کنید، اما قبل از هر چی باید باتری‌های کنترل تلویزیون را در بیاورید، زیرا رطوبت دستمال‌ها می‌تواند روی باتری تاثیر منفی بگذارد.

۵- بلندگو

بیشتر تلویزیون‌های امروزی بلندگو‌های داخلی دارند. بلندگو‌ها هم باید مثل خود تلویزیون تمیز شوند. این قسمت از تلویزیون را نباید با دستمال مرطوب یا نم دار پاک کرد، زیرا مایعات می‌تواند به داخل نشت پیدا کند و به تلویزیون و بلندگو آسیب برساند. از یک دستگاه غبارروب یا جاروبرقی برای از بین بردن گرد و خاک و همه کثیفی‌های نشسته روی بلندگوی تلویزیون استفاده کنید.


 

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads