کد خبر: 203271 - تاریخ: پنج‌شنبه، 23 جولای 2020 - 12:29

فرماندار شهرستان رشت در جلسه شورای اداری بخش خمام مطرح کرد:

پروژه تعریض محور خمام و خشکبیجار باید به طور اصولی انجام تا از وقوع تصادفات در این محور جلوگیری شود

این مسئول  تکمیل پروژه ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خمام، تاجرای خط انتقال آب خمام به خشکبیجار و تعریض محور ارتباطی خمام به خشکبیجار را از اولویت های اجرایی پروژه های این بخش عنوان کرد و افزود: پروژه تعریض محور خمام و خشکبیجار باید به طور اصولی انجام شود تا از وقوع تصادفات در این محور جلوگیری شود.

به گزارش خوبان خبر ؛ علی فتح الهی روز گذشته در جلسه شورای اداری بخش خمام که با حضور نمایندگان شهرستان رشت برگزار شد، با بیان اینکه یکی از اهداف سفرهای هفتگی به سطح بخش های شهرستان، توسعه زیرساخت ها است، افزود:  در این راستا توزیع درست و عادلانه اعتبارات و استفاده بهینه از آن، بسیار حائز اهمیت است.

فرماندار شهرستان رشت با انتقاد از وجود دستورالعمل ها و بخشنامه ها یکسان در حوزه حریم راه در سطح استان در قیاس با سایر استان ها، اظهار داشت: این دستورالعمل ها با توجه محدودیت اراضی که در سطح استان های شمالی وجود دارد باید تعدیل و مناسب سازی شود.

وی  پیشرفت فیزیکی و شتاب مناسب اجرایی شدن پروژه ها بسیار  مهم و حائز اهمیت دانست و خاطرنشان کرد: در صورت مشاهده کندی در اجرای پروژه های دستگاه های اجرایی، اعتبارات آنان به دستگاه هایی که سرعت اجرایی پروژه های عمرانی آنان مناسب است اختصاص خواهد یافت.

این مسئول  تکمیل پروژه ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خمام، تاجرای خط انتقال آب خمام به خشکبیجار و تعریض محور ارتباطی خمام به خشکبیجار را از اولویت های اجرایی پروژه های این بخش عنوان کرد و افزود: پروژه تعریض محور خمام و خشکبیجار باید به طور اصولی انجام شود تا از وقوع تصادفات در این محور جلوگیری شود.

علی فتح اللهی همچنین در نشست با دهیاران بخش خمام با بیان اینکه نگاه به دهیاری ها نسبت به گذشته متحول شده است، افزود: امروز به جایی رسیده ایم  که پیشبرد و توسعه روستا بدون نقش آفرینی فعال دهیاران امکانپذیر نخواهد بود.
وی با تاکید بر اینکه نوع مسئولیت تفاوتی نمی کند و مهم  این است که از این مسئولیت برای خدمت به مردم بهره بگیریم، افزود: باید از همه ظرفیت ها و توان موجود در جهت خدمتگزاری به مردم استفاده شود‌.
 
فرماندار رشت مهاجرت از استان های دیگر به روستاها را از دغدغه های شهرستان برشمرد و تصریح کرد:  اگر ما نتوانیم برنامه مناسبی برای مهاجرت از استان های دیگر به روستاها داشته باشیم به مشکل برمیخوریم.
 
وی ،نگاه منفعت گرایانه به مقوله فروش زمین را از جمله بزرگترین آسیب ها در سطح روستا  دانست و خاطرنشان کرد: اگر بتوانیم ارزش افزوده املاک روستائیان را بالا ببریم و اقتصاد روستا را تقویت کنیم، مردم مجبور به فروش زمین خود نخواهند شد.
 

به گزارش خوبان خبر ؛ فرماندار رشت در سفر یکروزه  خود به بخش خمام از ۶ پروژه عمرانی و خدماتی این بخش بازدید و بر لزوم تسریع و پیگیری ویژه این پروژه ها تاکید کرد.

این پروژه ها که با همت دستگاه‌های شهرداری خمام، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، آب و فاضلاب، آموزش و پرورش و راه و شهرسازی در بخش خمام در حال اجرا می باشد شامل: خط انتقال آب خمام به خشکبیجار، تعریض راه خمام خشکبیجار، ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه پاسداران، ساخت مرکز کانون پرورش فکری خمام، ساخت پل خیابان فرهنگ و تکمیل سایت آب شرب خمام بوده که در مجموع با اعتباری بالغ بر ۲۹میلیارد تومان در حال اجرا می باشد.

 

انتهای پیام/۴۵۲۵۴

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads