کد خبر: 20111 - تاریخ: شنبه، 2 مارس 2013 - 23:48

بخشدار در جلسه کمیته آب بخش خمام مطرح نمود؛

برای آب رسانی مطلوب زراعی به کشاورزان دو دستگاه بیل مکانیکی برای لایروبی رودخانه نیاز داریم.

مدیر امور آب ناحیه مرکزی از سهمیه بندی آب در فروردین ماه سال 1392 خبر داد.

به گزارش خوبان: جلسه کمیته آب کشاورزی بخش خمام با حضور مهندس آذرنگ مدیر امور آب ناحیه مرکزی، مهندس مسلمی مدیر امور آبیاری مرکزی ، مهندس منتظری معاونت جهاد کشاورزی شهرستان رشت، منوچهر عاشوری معاون بخشدار خمام و جمعی از مسئولین بخش، به ریاست حسین ذاکر استقامتی بخشدار خمام صبح روز چهارشنبه (9/12/1391) در سالن اجتماعات بخشداری خمام برگزار گردید.

DSCF4762

در ابتدای جلسه بخشدار خمام ضمن عرض خیرمقدم و تشکر از مسئولین حاضر در جلسه اظهار نمود: همان طوری که مستحضرید، کم کم داریم به فصل زراعی نزدیک می شویم. اولین بحث بنده خطاب به دهیاران است که دو مقوله مهم را تکرار نمایند. اول: پمپاژ دیزلی و یا برقی روستای خود را برای فصل زراعی جدید آماده نمایند تا در صورت وجود خشکسالی از آن ها استفاده گردد. دوم این که : به کشاورزان روستای خود ابلاغ نمایند تا با توجه به شرایط جوی و وجود ذخیره ی آب مطلوب در سد منجیل نسبت به انجام شخم اول کشاورزی اقدام نمایند.

DSCF4747

بخشدار خمام در بخش دیگری از سخنانش خطاب به مسئولین آبیاری استان اظهار داشت: به منظور آب رسانی مطلوب زراعی به کشاورزان نیاز است که در این رابطه دو دستگاه بیل مکانیکی جهت لایروبی رودخانه در اختیار کشاورزان منطقه قرار گیرد تا ان شاالله بتوانیم فصل زراعی آینده را بدون هیچ دغدغه ای به پایان برسانیم.

بخشدار خمام در پایان سخنانش مطالبی در خصوص احداث سد بتنی بر روی بست فعال در راسته کنار شیجان و بست ملایی در دهنه سر شیجان ، لایروبی استخر ذخیره آب کلاچاه اول، کلاچاه دوم، چوکام و همچنین تسریع در تحویل کود شیمیایی و گازوئیل به کشاورزان سخنانی را ابراز نمود.

در ادامه این جلسه، مهندس آذرنگ ضمن تقدیر و تشکر از بخشدار خمام به خاطر تشکیل جلسه اظهار داشت: آنچه را که دوستان در طول این مدت خواستند در توان ما بوده است و ما سعی کردیم آن را انجام بدهیم که نمونه ی بارز آن احداث پروژه دو شعبه کته سر بوده است که 14 سال پیش برای اجرا آماده بوده است که ما امسال با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و یکصد میلیون تومان طی 90 روز اجرا نمودیم که شاید بزرگ ترین پروژه در عمر آب منطقه ای اداره آب گیلان از پروژه های شهرستانی ما بوده است.

DSCF4770

یعنی به اندازه ی یک سال اعتبار ناحیه آب مرکزی تخصیص دادیم تا این پروژه و یا پروژه های دیگری که در بخش خمام وجود دارد را اجرا نماییم.  الحمدلله با پیگیری ها خیلی از کارها و پروژه ها انجام می شود.

وی در ادامه ، از همه ی دهیاران روستاهای تابعه ی بخش خمام درخواست نمود تا نسبت به تشویق کشاورزان به منظور پرداخت آب بهای کشاورزی اقدام نمایند تا ما بتوانیم پس از دریافت وصولی ها نسبت به اجرای پروژه ها در روستاها خدمات بهتری را ارائه نماییم.

مهندس آذرنگ در پایان سخنانش با اشاره به وضعیت آب موجود در سد منجیل از همه ی دهیاران درخواست نمود تا کشاورزان روستاهای خود را تشویق نمایند نسبت به انجام شخم اول زمین های زراعی خود اقدام نمایند چرا که ممکن است ما بعد از فروردین سهمیه بندی آب داشته باشیم.

در بخش دیگری از جلسه ، مهندس مسلمی رئیس امور آبیاری مرکزی شهرستان رشت، ضمن تقدیر و تشکر از بخشدار خمام به منظور برگزاری این جلسه اظهار داشت: خمام دارای ویژگی ها و حساسیت های خاص خودش است که بنده اعتقاد دارم که اگر به پتانسیل هایش توجه شود این امکان را دارد اگر یک روز سد آب نداشته باشد، خودش آب زراعی را از طریق تالاب انزلی تامین نماید. حتی این امکان وجود دارد که به بخش های همسایه خود نیز کمک کند.

DSCF4771 DSCF4761 DSCF4757 DSCF4756 DSCF4752 DSCF4749

انتهای پیام/870


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads