کد خبر: 199580 - تاریخ: سه‌شنبه، 17 مارس 2020 - 21:45

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان؛

۱۸۰ بیمار بدحال در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند | بستری ۷۰۰۰ بیمار طی یک ماه

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان گفت: هم اکنون ۱۸۰ بیمار بدحال در مراکز بیمارستانی استان بستری و ۱۰۰ نفر از آنان به دستگاه کمک تنفسی متصل هستند.

به گزارش خوبان، ارسلان سالاری امروز سه شنبه در تماس با رئیس جمهوری از طریق ویدئو کنفرانس اظهار داشت: زیرساخت های تخت های مراقبت ویژه در گیلان در حال افزایش است، بیمارستان رازی سانتر بیماری کرونا است و روزانه ۳۰۰ بیمار در ۱۸ بخش بستری شده و در تلاشیم تا ۳۰ تخت ICU در این بیمارستان راه اندازی کنیم.

وی با بیان اینکه برای ایجاد یک هزار تخت نقاهتگاهی آمادگی داریم و اولین نقاهتگاه کشور با ظرفیت ۱۸۴ تخت در استان گیلان راه اندازی شده افزود: با احتساب مراکز نقاهتگاهی در شهرستان ظرفیت تخت ها به ۵۰۰ رسیده و با همکاری ارتش زمینه افزایش تخت های نقاهتگاهی تا یک هزار تخت نیز وجود دارد.

۵ درصد کرونایی ها مسافرند

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در ادامه با بیان اینکه پنج درصد کرونایی های گیلان مسافر هستند، افزود: متاسفانه حضور مسافران در گیلان علاوه بر شیوع آن در داخل موجب افزایش شیوع آن در سایر استان ها می شود.

وی درباره کمبود تجهیزات بهداشت فردی و درمانی در استان گیلان بیان داشت:  تجهیزات و کادر درمان به اندازه مردم  وجود ندارد و  لازم است سیر تولید تجهیزات و واردات ملزومات بهداشت فردی کادر درمان در گیلان تسریع شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی استان گیلان اظهار داشت: از چهار هفته پیش تاکنون افزون بر هفت هزار بیمار در ۲۹ بیمارستان دولتی و خصوصی بستری شده که پنج هزار و ۵۰۰ نفر از این بیماران بهبود یافته و ترخیص شدند.

وی در پاسخ به سئوال رئیس جمهوری مبنی بر اینکه چرا کادر درمانی گیلان بیمار شده و تعدادی نیز جانشان را از دست دادند، گفت: به دلیل دیر متوجه شدن از شیوع ویروس کرونا در گیلان و افزایش بار بیماری در این استان، به لحاظ تجهیزات فردی و بهداشت فردی کادر درمان نیز در مضیقه بودیم و بعضا نیز هستیم.

دبیر ستاد مقابله با کرونا ویروس گیلان با بیان اینکه چهار هزار پرستار و حدود یک هزار پزشک در حوزه سلامت گیلان به مداوای بیماران مشغولند، افزود: به دلیل در صف اول بودن کادر درمانی با کرونا ویروس تاکنون هفت پزشک و پرستار جان خود را برای احیا سلامت در گیلان از دست داده اند.

رئیس جمهوری امروز در تماس ویدیوکنفرانس با ارسلان سالاری رئیس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی گیلان در بیمارستان رازی رشت در جریان جزئیات آخرین وضعیت شیوع کرونا ویروس در سطح استان و اقدامات مقابله با آن قرار گرفت.

دکتر حسن روحانی کادر درمان را در این روزهای سخت و بحرانی، پناهی برای مردم دانست و اظهار داشت: ما ملت قدردانی داریم و این رشادت ها تا ابد در حافظه ملت باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه دوران بیماری کرونا دیر یا زود به پایام می رسد و این فداکاری ها است که در تاریخ باقی خواهد ماند، خاطر نشان کرد: ایثارگری های کنونی پزشکان و پرستاران همچون ایثار رزمندگان در زمان جنگ است و شاهد فداکاری های این قشر هستیم.

وی با تاکید بر تامین تجهیزات و لوازم مورد نیاز کادر درمان بیان داشت: دولت با تمام امکانات و توان خود، پشتیبان کادر حووزه سلامت است و تامین نیازمندی ها، با همکاری سازمان های ذیربط به هر مقدار که لازم باشد، تولید شده و در اختیار بیمارستان های سراسر کشور قرار می گیرد.

نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads