به گزارش خوبان، مصطفی سالاری ظهر امروز در دیدار مشاوران امور استانهای سازمان صدا و سیما، ارتباط دوسویه میان دستگاههای اجرایی و صدا و سیما را منجر به پاسخگویی بهموقع نسبت به مشکلات مطرحشده از سوی مردم و رفع نواقص دانست و افزود: بیان مشکلات مردم رسالت اصلی صدا و سیما است و در مقابل پاسخگویی و پیگیری دستگاهها در موعد مشخص باعث تقویت سرمایه اجتماعی و افزایش سطح اعتماد مردم میشود.
وی با بیان اینکه گسترش خدماترسانی در بخشهای مختلف زیرساختی و عمرانی نسبت به گذشته قابل قیاس نیست، اظهار داشت: در بخشی از ارائه خدمات نارضایتیهایی مطرح میشود که نیازمند تقویت بوده و بخش دیگری از بیان دغدغهها بعضا به واسطه نواقصی در اطلاعرسانی و انعکاس صحیح اقدامات است.
نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به اینکه صدا و سیما و دستگاهها هرکدام به تنهایی نمیتوانند تمامی مشکلات را بشنوند و منعکس کنند و ارتباط دوسویه آنان مکمل یکدیگر است، گفت: یکی از ابزارها و کارکردهای امروز رسانه جمعی به ویژه صدا و سیما امر به معروف و نهی از منکر از جانب مردم نسبت به دولت و حاکمیت است که میتواند در اقدامات حسنه فرهنگسازی کند.
وی دستگاههای اجرایی را آماده هرگونه همکاری در مسیر تعامل با صدا و سیما دانست و افزود: خوشبختانه فضای مطلوبی میان دستگاههای اجرایی و صدا و سیما وجود دارد.
وی افزود: در بازدیدهای سرزده ای که از ادارات انجام می دهیم، نماینده ای از صداوسیما جهت انعکاس پیام ها و مشکلات مردم ما را همراهی می کند.
استاندار گیلان با اشاره به اینکه در هر اقدامی که مردم مشارکت داشته باشند، بهرهوری بیشتری را شاهد هستیم، اظهار داشت: اگر مردم در امور جامعه دخیل باشند ضمن افزایش کیفیت باعث مطالبهگری آنان و همراهی در اجراییشدن طرحها و پروژهها میشود.
وی با بیان اینکه ابعاد اجتماعی و اثرات اجرای شیوهنامهها مربوط به افراد مختلف جامعه میشود گفت: اگر جزئیات شیوهنامهها به خوبی برای مردم تبیین نشود ممکن است مردم همراهی لازم را نداشته باشند که در این میان نقش رسانهها علیالخصوص صدا و سیما باید بسیار پررنگ باشد.
وی با بیان اینکه همراهی افکار عمومی منجر به پیشرفت امور میشود گفت: نقش رسانهها بهویژه صدا و سیما در اطلاعرسانی و تقویت افکارعمومی در موضوع عملیاتیشدن شیوهنامه ساماندهی و لایروبی رودخانهها و کنترل سیلاب و شیوه نامه آب بندان ها بسیار ستودنی بود.
دکتر سالاری با اشاره به اینکه پس از انتشار عمومی شیوهنامهها و بخشنامهها بازخورد مردمی آن با دقت بررسی و در صورت نیاز اعمال و اصلاح میشود گفت: اگر معتقد به جلب رضایت مردم هستیم باید با صداقت و شفافیت با آنان تعامل کنیم و نظارت آنان را با علاقه بپذیریم و باور داشته باشیم.
وی از ابلاغ نهایی بخشنامه نظارت مردم بر دولت با مشارکت سمنها طی روزهای آتی خبر داد و گفت: صدا و سیما در تقویت نظارت مردم بر دولت در معنای عام، انعکاس مطالب و تسهیل آن میتواند نقش بسزایی ایفا کند.
استاندار گیلان با اشاره به انتصاب محمدباقر باقرزاده به عنوان مدیرکل جدید صدا و سیمای مرکز گیلان گفت: بحمدالله نهادهای مختلف استان با دیدگاهها و سلایق مختلف نسبت به این انتصاب نظر مطلوبی دارند که میتواند پشتیبان خوبی برای مدیریت جدید این مجموعه در گیلان باشد.
دادمهر کریمی مقام نخست جشنواره شنای آبهای آزاد کشور را کسب کرد
تیم فوتبال داماش گیلان از مس سونگون عبور کرد
عملیات اجرایی پروژه فیبر نوری منازل و کسب و کارهای شهر خمام آغاز شد
پاکسازی ساحل جفرود بالا از زباله تا افتتاح خانه هلال در روستای لات
لوله گذاری خط انتقال آب شرب در روستاهای اشکیک و مصر دشت