کد خبر: 183828 - تاریخ: سه‌شنبه، 5 مارس 2019 - 10:52

در سال جدید دل و جان‌تان را ریسِت کنید

حالا که سال رو به پایان است چه احساسی دارید؟ هیجان زده‌اید، پریشانید؟ بی‌تفاوت و بیخیالید؟ با وجود تمام بدوبدو‌های روز‌های آخر سال عقیده داریم باز هم می‌توانید سال جدید را با آرامش و آمادگی کامل شروع کنید تا از همان لحظات آغازین سال نو، اولین قدم‌ها را به سمت هدف جدید و رویا‌های بزرگ‌تان بردارید.

به گزارش خوبان، حالا که سال رو به پایان است چه احساسی دارید؟ هیجان زده‌اید، پریشانید؟ بی‌تفاوت و بیخیالید؟ با وجود تمام بدوبدو‌های روز‌های آخر سال عقیده داریم باز هم می‌توانید سال جدید را با آرامش و آمادگی کامل شروع کنید تا از همان لحظات آغازین سال نو، اولین قدم‌ها را به سمت هدف جدید و رویا‌های بزرگ‌تان بردارید.

امسال و سال‌های گذشته‌ی شما هر چقدر هم که خوب بوده باشند، سال پیش روی شما باز هم می‌تواند بهتر از آن‌ها باشد.

برای اینکه در این روز‌های پرشتاب، آشفته و پریشان نشوید راه‌هایی به شما توصیه می‌کنیم که بتوانید استراحت کنید، تفکر کنید و شاٰرژ شوید تا بتوانید سال جدید را با روحیه‌ای قوی و نگاهی عمیق‌تر شروع کنید. دفترچه‌ی یادداشت و فنجان چای‌تان را بردارید و گوشه‌ای بنشینید و هر چیزی را هنگام خواندن این مطلب به ذهن‌تان خطور می‌کند یادداشت کنید.

دل و جان‌تان را در سال جدید ریسِت کنید

آنفالو کردن‌ها و لغو عضویت‌ها

با گردگیری کردن نیوزفید‌های شبکه‌های اجتماعی‌تان و لغو عضویت در خبرنامه‌های بیخود و بی‌ارزش، فکر و ذهن‌تان را سبُک و آزاد کنید. نگاهی به اینباکس ایمیل‌تان بیندازید تا ببینید هر روز چندین پیام بی‌اهمیت و وقت گیر دریافت می‌کنید که به خیلی از آن‌ها دیگر نیازی ندارید؛ همه‌ی آن‌ها را اسپم یا لغو عضویت کنید.

تصمیم بگیرید که چه چیز‌هایی را باید کنار بگذارید

عادت‌های بد، تعهدات بیخودی و حتی شاید روابطی که بیشتر باعث استرس‌تان می‌شوند تا لذت، همه را کنار بگذارید. مشغله‌های بی‌ارزش و اضطراب آور را رها کنید تا تعادل و رضایت‌تان بیشتر شود.

خودتان را در معرض انتخاب‌های متعدد قرار ندهید

با انتخاب یک زندگی ساده‌تر، مغزتان درگیر ارزیابی گزینه‌های متعدد نخواهد شد. ساده و محدود کردن گزینه‌های پیش رو، به مغزتان استراحت می‌دهد.

کابینت‌های آشپزخانه‌تان را سالم سازی کنید

اگر می‌خواهید سال جدیدتان را با تغذیه‌ی سالم‌تری شروع کنید (مثل کاری که بیشتر افراد انجام می‌دهند)، خیلی ساده می‌توانید از هله هوله‌های موجود در کابینت‌ها و یخچال‌تان شروع کنید تا بتوانید آن‌ها را با خوراکی‌های سالم‌تر در سال جدید جایگزین کنید. از انتخاب اسنک‌های سالم شروع کنید.

فایل‌های الکترونیکی‌تان را سازماندهی کنید و بک آپ بگیرید

حالا وقت آن است که از فایل‌ها و عکس‌هایی که در دسک تاپ دارید، اما دیگر استفاده‌ای برای‌تان ندارند خلاص شوید. یا حذف‌شان کنید و یا آن‌ها را مرتب نمایید. از فایل‌های مهم بک آپ بگیرید، چون قرار نیست کار‌های مهم‌تان را که برایشان زحمت کشیده‌اید از دست بدهید.

دوباره انرژی بگیرید

برای اینکه بتوانید رویاهای‌تان را در سال جدید به واقعیت نزدیک‌تر کنید، باید برای آرام سازی روح و جسم‌تان در بحبوحه‌ی مشغله‌ها و شتاب‌ها وقت بگذارید. اگر مدام آنقدر به خودتان فشار وارد کنید که به خواب‌تان اهمیت ندهید و از سلامتی‌تان غافل شوید، نتیجه‌ی کار و تلاش‌تان هرگز بهترین چیزی که انتظار دارید نخواهد بود. مکث کنید، قدمی به عقب بردارید و آرام باشید و به خودتان فرصتی برای تنفس آگاهانه و تمرکز بدهید.

به چیز‌هایی که در سال گذشته به دست آورده‌اید فکر کنید

ببینید در سالی که پشت سر گذاشته‌اید چه چیز‌هایی به دست آورده‌اید و در چه چیز‌هایی موفق بوده‌اید که به آن افتخار می‌کنید. توصیه می‌کنیم هر روز چند خطی درباره‌ی کار‌های روزمره‌تان بنویسید تا همه‌ی حوادث و موفقیت‌های ریز و درشت در خاطرتان بماند.

دل و جان‌تان را در سال جدید ریسِت کنید

ببینید آیا با خودتان مهربان بوده‌اید

آیا بابت هر چیزی که به دست آورده‌اید به خودتان امتیاز داده‌اید؟ یا اینکه بار‌ها به خودتاتن شک کرده‌اید؟ به این فکر کنید که چطور می‌توانید با خودتان مثل یک دوست عزیز رفتار کنید و تصمیم بگیرید با خودتان مهربان‌تر باشید.

کارآیی و مدیریت زمان‌تان را ارزیابی کنید

آیا احساس می‌کنید در انجام پروژه‌های‌تان موفق بوده‌اید یا اینکه همیشه درگیر بوده‌اید و عقب افتاده‌اید؟ آیا شیوه‌ی کنونی کارتان جوابگو است یا اینکه باید روش دیگری در سال جدید در پیش بگیرید؟

ببینید آیا قدردانی خود را نشان داده‌اید

بیشتر ما در پایان سال بابت داشته‌ها و موفقیت‌های‌مان سپاسگزاری می‌کنیم، اما آیا این حس خوب را به دیگران نیز نشان می‌دهیم؟ با نوشتن یک نامه، یک تماس تلفنی و یا فرستادن هدیه، به دیگران نیز نشان دهید چقدر از آن‌ها ممنون و سپاسگزارید.

از خودتان بپرسید چگونه می‌توانید آرام‌تر باشید

اگر استرس‌های زیادی دارید و سرگردانید که چگونه از پس اینهمه کار و مسئولیت بربیایید، پس باید خودتان را تشویق به آرامش کنید و نفس عمیق بکشید. لیست کار‌هایی که باید انجام دهید پایان ناپذیر است، پس مجبورید همیشه برای آرام سازی خودتان برنامه داشته باشید.

ببینید چگونه می‌توانید روابط خود را بهتر کنید

آیا دوست، فرزند، خواهر یا برادر و یا همکاری خوبی بوده‌اید؟ شاید نبوده‌اید، و حالا باید به این فکر کنید که چگونه می‌توانید روابط خود با دیگران را بهبود دهید. ببینید بیشتر اوقات خود را با چه کسانی گذرانده‌اید و برای چه کسانی کمتر وقت گذاشته‌اید (پدر و مادربزرگ، دوستان دوران دانشجویی و…).

برای هر ماه سه هدف مشخص کنید

به جای اینکه در آغاز سال، برای کل سال‌تان هدف مشخص کنید (که در واقع منتهی به موفقیت هم نخواهد شد)، سعی کنید در شروع هر ماه، سه هدف برای خود در نظر بگیرید. با این کار به حس و درک بهتری نسبت به الویت‌های‌تان می‌رسید.

دل و جان‌تان را در سال جدید ریسِت کنید

بر یکی از ترس‌های‌تان غلبه کنید

هر کسی حداقل یک کار در ذهن خود دارد که دوست دارد انجامش دهد، اما می‌ترسد و از انجامش طفره می‌رود. تصمیم بگیرید امسال هرطوری که شده این گره را باز کنید.

کار‌های روزمره‌تان را ساده‌تر کنید

چگونه می‌توانید کار‌های روزانه‌تان را کمی سبُک‌تر کنید؟ شاید لازم باشد کمی از بار برنامه ریزی‌های‌تان کم کنید و نسبت به بداهه‌ها سخت نگیرید، یا شاید هم برای بیرون آمدن از رختخواب نیاز به فرمول خاصی دارید؟ به این فکر کنید چگونه می‌توانید با محول کردن بخشی از مسئولیت‌های خود به دیگران، از تعهدات خود کم کنید.

تصمیم بگیرید برای چه چیز‌هایی بیشتر می‌خواهید وقت بگذارید

قصد دارید چه کارها، مسئولیت‌ها و آدم‌هایی الویت زندگی‌تان باشند؟ به این فکر کنید که دوست دارید هر روز چه احساسی داشته باشید (آرامش، انرژی و یا رضایت؟) و آیا الویت‌هایی که تعیین کرده‌اید شما را به این احساس‌ها می‌رسانند.

دل و جان‌تان را در سال جدید ریسِت کنید

باور‌های درونی‌تان را دوباره ارزیابی کنید

باور‌های درونی شما، راهنمای اصلی‌تان در انجام هر کاری هستند و اگر پنج باور اصلی‌تان را بشناسید، می‌توانید تصمیم‌گیری‌های سخت را راحت‌تر انجام دهید. مثلا اصالت، ذهن آگاه بودن، اشتیاق داشتن و کاربردی بودن هدف‌ها و سادگی ممکن است باور‌های درونی شما باشند، پس باید هر تصمیمی که می‌گیرید بازتابی از این باور‌ها باشند.

یک شعار برای سال جدیدتان انتخاب کنید

برای سال جدیدتان کلمه یا شعاری در نظر بگیرید تا راهنمای‌تان برای این سال باشد و جایی آن را بنویسید که هر روز ببینید. مثلا کلمه‌ی «ارتباط».

انتهای پیام/۶


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads