کد خبر: 183804 - تاریخ: دوشنبه، 4 مارس 2019 - 15:07

با موافقت دولت با اصلاحات و تغییرات تقسیماتی در استان کرمان؛

بازخبری از شهرستان شدن « خمام» نشد

دولت درحالی با اصلاحات و تغییرات تقسیماتی استان کرمان موافقت کرد که همچنان خبری از شهرستان خمام نیست.

به گزارش خوبان خبر؛ دولت درحالی با اصلاحات و تغییرات تقسیماتی استان کرمان موافقت کرد که همچنان خبری از شهرستان خمام نیست.

در جلسه‌ی روز گذشته هیات وزیران که ریاست آن‌را جهانگیری معاون اول رئیس جمهوری بر عهده داشت، در اجرای قانون تعاریف و ضوابط تقسیمات کشوری، چندین اصلاح تقسیماتی در استان کرمان را به تصویب رساند.

به موجب این اصلاحات، دولت با ایجاد بخش های اسفندقه و دهبکری به ترتیب در شهرستان های جیرفت و بم و تبدیل چندین روستا به شهر در استان یاد شده موافقت کرد.

به گزارش خوبان خبر، چندی‌پیش‌ مدیرکل سیاسی و تقسیمات کشوری استانداری گیلان در جلسه رفع موانع برای شهرستان شدن بخش خمام در سالن اجتماعات این بخشداری برگزار شده بود اظهار داشت:خمام دارای ظرفیت‌های بسیار بالایی در عرصه‌های فرهنگی، مذهبی و گردشگری می‌باشد که اگر به این ویژگی‌ها توجه کنیم می توانیم خمام را به شهر تبدیل کنیم.

مدیرکل سیاسی انتخاباتی استاندار گیلان با اشاره به تلاش دولت برای شهرستان کردن تعدادی از بخش‌ها بیان کرد: از سال ۸۸ تا به امروز روند شهری کردن بخش‌ها به تعویق افتاده که با تلاش های انجام‌شده و با توجه به ویژگی‌های این مناطق امیدوارم در آینده تعدادی از بخش به شهرستان و دهستان به بخش تبدیل شود.

محمدی یکی از مهم‌ترین علل برای شهرستان خمام را مرزی بودن آن دانست و اظهار کرد: خمام علاوه بر ویژگی‌های بالای خود دارای یک کیلومتر مرز دریایی می‌باشد که اگر به شهرستان  تبدیل می‌شود می‌تواند به رونق اقتصادی در گیلان کمک کند.با توجه به اینکه در جلسه‌ی روز گذشته هیات دولت اقدام با اصلاحات و تغییرات تقسیماتی در استان کرمان موافقت کرد آیا باید همچنان مردم خمام منتظر شهرستان باشند؟

انتهای پیام/۲۲۱

 

 

 
 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads