کد خبر: 183724 - تاریخ: شنبه، 2 مارس 2019 - 19:58

۱۳۰۰ تن میوه شب عید در گیلان ذخیره سازی شد

مدیر سازمان تعاون روستایی گیلان با اشاره به ذخیره‌سازی میوه شب عید در استان، گفت: تاکنون هزار و ۳۰۰ تن سیب و پرتقال برای عید ذخیره شده است.

به گزارش خوبان،  آیت الله رسول فلاحتی در دیدار اعضای سازمان تعاونی روستایی استان گیلان که ظهر شنبه در دفتر نماینده ولی فقیه در استان گیلان در رشت برگزار شد با اشاره به نقش تأثیرگذار این سازمان در تولید محصولات کشاورزی در روستاها، اظهارکرد: باید تلاش شود تا کشاورزان از کشاورزی سنتی به سمت کشاورزی مدرن و با استفاده از فناروی حرکت کنند.

آیت الله فلاحتی با تأکید برلزوم برندسازی محصولات کشاورزی استان گیلان، افزود: بسیاری از محصولات تولیدی استان گیلان از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده بنابراین برندسازی به فروش و افزایش درآمد کشاورزان کمک می کند.

وی با بیان اینکه توسعه تعاونی های روستایی به منزله افزایش واگذاری امور به مردم است، گفت: حضور مردم در انجام کارها سبب افزایش شفافیت در امور می شود.

امام جمعه رشت در ادامه خواستار کاهش دست واسطه در بخش کشاورزی شد و تصریح کرد: یکی از مسائلی که می تواند کشاورزان را توانمند کند قطع دست واسطه ها است.

راه اندازی مرکز تحارت بین المللی برنج در گیلان

مدیر سازمان تعاون روستایی گیلان در ادامه این دیدار با اشاره به ذخیره‌سازی میوه‌های مورد نیاز بازار عید استان گیلان، اظهارکرد: امسال هزار و ۳۰۰ تن سیب و پرتقال مورد نیاز شب عید مردم در انبارهای استان ذخیره سازی شده است.

رامین گیلانشاهی در ادامه به فعالیت ۶۴ واحد مرکز جمع آوری شیر در استان گیلان نیز اشاره کرد و افزود: توزیع نهاده‌های کشاورزی از جمله فعالیت‌های سازمان تعاون روستایی در استان گیلان محسوب می شود.

وی با بیان اینکه تامین، توزیع و همکاری در توزیع گوشت منجمد و گرم در اختیار سازمان تعاون روستایی استان قرار گرفته است، تصریح کرد: روزانه ۵۰ تن گوشت مرغ از طریق فروشگاه‌های تعاون روستایی در گیلان توزیع می شود.

مدیر سازمان تعاون روستایی گیلان از ایجاد مرکز تجارت بین المللی برنج در استان خبر داد و بیان کرد: فرآوری، بسته بندی و تولید برنج استاندارد در راستای تامین بخشی از نیاز داخلی و صادرات از برنامه های این مرکز است.

گیلانشاهی با اشاره به اینکه ایجاد زنجیره ارزش افزوده در تولید محصولات کشاورزی از جمله برنامه‌های سازمان تعاون روستایی گیلان است، تصریح‌کرد: تولید محصول گواهی شده به منظور رقابت با برندهای جهانی از دیگر برنامه های در تعاون روستایی است.

کد خبر 4556879
 
انتهای پیام/۳۲۳۲
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads