کد خبر: 183717 - تاریخ: شنبه، 2 مارس 2019 - 10:17

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس:

۳۵ هزار میلیارد تومان برای افزایش حقوق کارکنان دولت اختصاص یافت

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به افرایش ۲۰ درصدی حقوق و دستمزدها در سال آینده گفت: ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت اختصاص یافت.

به گزارش خوبان،  مهرداد بائوج لاهوتی صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: در بودجه سال ۹۸ معادل ۳۵ هزار میلیارد تومان اعتبار برای افزایش حقوق و دستمزد کارکنان دولت اختصاص یافت بنابراین بر اساس این قانون ۲۰ درصد بر دریافتی کارکنان در سال آینده افزوده می‌شود.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس با بیان اینکه روش افزایش پلکانی حقوق و دستمزدها در سال کنونی نتایج موفقیت‌آمیزی نداشته است عنوان کرد: امیدواریم با تصمیم مشترک دولت و مجلس نواقص اجرای افزایش پلکانی حقوق‌ها در سال آینده کاملاً برطرف شود.

لاهوتی درآمدهای مندرج در لایحه بودجه ۹۸ را ۴۴۷ هزار میلیارد تومان اعلام کرد و ابراز داشت: دولت با هدف پیش‌بینی روزهای سخت درآمدهای کشور را به‌صورت دو نرخی در لایحه بودجه سال آینده قید کرده بود که در نهایت مجلس با تجمیع مبالغ تصمیم به تک نرخی شدن درآمدها گرفت.

وی هزینه‌های جاری دولت در سال آینده را طبق لایحه بودجه حدود ۳۴۰ هزار میلیارد تومان دانست و تصریح کرد: اگر فرض کنیم کارمندان دولت در سال آینده در محل کار خود حاضر نشوند باز هم دولت به ۳۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت حقوق و دستمزد آنان نیاز دارد.

نماینده مردم لنگرود در مجلس برداشت از صندوق توسعه ملی با اجازه مقام معظم رهبری را بخشی دیگر از مفاد لایحه ۹۸ خواند و ابراز داشت: مقرر شده است بخشی از این مبالغ به حوزه دفاعی‌ و بخشی دیگر هم به آب‌رسانی روستایی،‌ شهری و اجرای طرح‌های آبخیزداری اختصاص پیدا کند.

عضو کمیسیون برنامه،‌ بودجه و محاسبات مجلس وجود اعتبارات پنهان در ردیف‌های بودجه را نیز مورد اشاره قرار داد و بیان داشت: مبالغ بسیار هنگفتی در ردیف‌های پنهان وجود دارد که بهره‌مندی و استفاده از آن به ایده‌پردازی و خلاقیت هر کدام از شهرستان‌ها و دستگاه‌های اجرایی آنان بستگی دارد.

لاهوتی میزان صادرات نفت در لایحه ۹۸ را یک و نیم میلیون بشکه نفت در روز اعلام کرد و افزود: در بودجه سال گذشته میزان صادرات نفتی کشور ۲ میلیون و ۴۱۰ هزار بشکه در روز محاسبه شده بود که این عدد با توجه به برخی از ملاحظات اقتصادی و سیاسی حاکم، امسال دچار تغییر شد.

وی کاهش وابستگی کشور به درآمدهای نفتی را امری بسیار حیاتی و مهم ارزیابی کرد و ابراز داشت: در سال ۹۸ و در صورت تشدید تحریم‌های همه‌جانبه به دولت اجازه داده شد در صورت فراهم بودن شرایط،‌ صادرات ۶ میلیون بشکه نفت در ماه را از طریق بورس انجام دهد.

انتهای پیام/‌ش


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads