کد خبر: 183714 - تاریخ: شنبه، 2 مارس 2019 - 10:08

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان:

وزارت ورزش به تشکل ها برای اشتغال آفرینی کمک می کند

معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: این وزارت خانه مدعی و عهده دار اشتغال جوانان نیست ولی به عنوان کمک به تشکل ها همه فعالیت های ما در حوزه جوانان هم افزایش و هم رونق اشتغال است.

به گزارش خوبان، محمدمهدی تندگویان در اختتامیه دوره توانمندسازی سازمان های مردم نهاد جوانان در حوزه کسب و کار روستایی که در شیرکوه شهرستان رودبار برگزار شد، افزود: در سال آینده یکصد میلیارد تومان اعتبار ستادی به حوزه ورزش و جوانان اختصاص یافته که افزایش دو برابری دارد ولی برای جوانان که ۲۶ میلیون نفر از جمعیت کشور را تشکیل می دهند، عدد بزرگی نیست و امیدواریم وزارتخانه های دیگر به ویژه در بخش اشتغال، وزارت ورزش و جوانان را کمک کنند.
وی ادامه داد: در بخش تسهیلات فنی و اعتباری هم امسال ۱۴۰ میلیارد تومان پرداخت کردیم که سال آینده دو برابر می شود.
تندگویان یادآور شد: امسال در حوزه ازدواج ۱۵ هزار میلیارد تومان وام ازدواج به یک میلیون نفر در کشور پرداخت شد که سال آینده با افزایش ۳۰ میلیون تومانی وام ازدواج، دولت ۳۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات ازدواج پرداخت خواهد کرد.
وی هدف از برگزاری دوره های توانمندسازی سازمان های مردم نهاد را ایجاد یک شبکه تخصصی بین تشکل های کارآفرین حوزه جوانان دانست و گفت: دبیرخانه این شبکه تخصصی به گیلان داده شده که خوب پیش رفته است.
تندگویان افزود: دوره های توانمند سازی را تحت پوشش کارگاه های آموزشی برای اعضاء تشکل های کارآفرین از سراسر کشور برگزار می کنیم.
معاون ساماندهی امور جوانان وزارت ورزش و جوانان گفت: در کشور حدود ۲۲۰۰ تشکل داریم که در عرصه های مختلف کار می کنند، حدود ۳۰۰ تشکل صرفا در حوزه کارآفرینی مشغول هستند که در این دوره ها سعی می کنیم یک شبکه تخصصی به وجود بیاوریم که ایجاد ارتباط بین همدیگر یک شبکه هم افزا را برای رونق کسب و کار ایجاد کند.
تندگویان افزود: در دوره دو روزه کسب و کار روستایی شیرکوه رودبار، اعضاء تشکل ها آموزش هایی را در این حوزه دیدند که امیدواریم وقتی به شهرستان های خود بر می گردند بتوانند از دوره های گذرانده شده بهره مند شوند.
وی همچنین گفت: امسال از مجموع صندوق کارآفرینی امید و بانک رسالت ۱۴۰ میلیارد تومان وام اشتغالزایی پرداخت شده که بانک رسالت با تسهیلات پرداخت شده به صورت مستقیم تا امروز هزار شغل مستقیم ایجاد کرده و صندوق کارآفرینی امید هم طرح های تشکل ها را دریافت و تا سقف یکصد میلیون تومان تسهیلات با کارمزد چهار درصد پرداخت می کند.

 

انتهای پیام/۲۵۹۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads