کد خبر: 183658 - تاریخ: پنج‌شنبه، 28 فوریه 2019 - 17:19

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان در خمام:

لازمه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی توجه به کشاورزی در روستاها است

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان با تأکید بر توجه کشاورزان به تهیه کود پتاس اظهار کرد: اگر کشاورزان به تهیه کود اقدام کنند هیچ کرمی نمی‌تواند برنج را از بین ببرد زیرا ساقه برنج مقاوم خواهد شد.

به  گزارش خوبان، غلامرضا ملک علی پور عصر امروز در جلسه با کشاورزان در کانون شهید حق‌شناس خمام با بیان اینکه خاک گیلان به لحاظ حاصلخیزی جزو استان‌های برتر کشور محسوب می‌شود اظهار کرد: گیلان دارای ظرفیت بسیار بالایی به لحاظ تولید محصولات کشاورزی است که مهم‌ترین دلیل آن حاصلخیز و پر محصول بودن زمین در استان گیلان می‌باشد.

وی با تأکید بر توجه ویژه مسؤولین به تقسیم‌بندی تسریع اراضی گفت: دهیاران باید در قراردادی که با پیمانکاران می‌بندند توجه ویژه‌ای به تسریع اراضی که شامل خاک‌برداری و دپو شن می‌شود داشته باشند.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان با اذعان بر اینکه برای پیشرفت کشاورزی در روستاها باید نگاه علمی به این حوزه شود تصریح کرد: یک کشور اگر می‌خواهد در حوزه‌های مختلف ازجمله کشاورزی به پیشرفت و رشد برسد باید به‌صورت علمی آن را دنبال کرد که برای انجام این کار ۴۴۰ مهندس جهاد کشاورزی گیلان موظف به انجام این کار هستند.

ملک علی پور لازمه اجرایی شدن اقتصاد مقاومتی را توجه به کشاورزی در روستاها دانست و افزود: مقام معظم رهبری در سال ۸۹ فرمودند که جنگ آینده جنگ اقتصادی و راه موفقیت در این جنگ اجرایی شدن برنامه اقتصاد مقاومتی است که اگر می‌خواهیم این کار انجام شود باید به روستاها توجه کنیم.

وی با بیان اینکه مشکل کشور متوجه نشدن مفهوم جنگ اقتصادی است تصریح کرد: اگر در کشور و‌ جامعه، مسؤولین و کشاورزان مفهوم جنگ اقتصادی را درک می‌کردند با تمام توان و با همه امکانات خود به میدان آمده و اجازه نابودی نظام را نمی‌دهند.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان عدم توجه به تفکر جهادی را یکی از عوامل بی‌توجهی به علم در کشاورزی عنوان کرد و گفت: متأسفانه در جامعه و‌ کشور فرهنگ تفکر جهادی به‌طور کامل برای مردم بیان‌نشده و ‌اگر این کار انجام می‌گرفت بسیاری از مشکلات کشور قابل‌حل خواهد بود

ملک علی پور با اشاره به حضور مستمر مهندسین در روستاهای استان گیلان‌ بیان کرد: ما به‌عنوان مسؤول باید تفکر انقلابی و جهادی را در جامعه اجرا و‌ علم را وارد روستاها کنیم که برای انجام این کار مهندسین به‌طور مستمر در روستاها حاضر خواهند بود.

وی با اذعان به اینکه اگر می‌خواهیم در آینده برنج رو به نابودی نرود باید به خودکفایی لازم برسیم خاطرنشان کرد: در گیلان چهار محصول مهم وجود دارد که مهم‌ترین آن برنج است و باید به آن‌ توجه و با انجام کارهای برنامه‌ریزی‌شده به خودکفایی برسیم در غیر این صورت در آینده کاشت برنج مشکل خواهد شد.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان گرانی برنج را برای فروشندگان مناسب ندانست و بیان کرد: اگر یک محصول گران شود مردم بعد از مدتی از خرید آن امتناع کرده و با انجام این کار فروشندگان با مشکلات جدی مواجه می‌شوند.

ملک علی پور با بیان ‌اینکه اگر در حوزه غذا به خودکفایی نرسیم‌ با مشکلاتی مانند طلا و ارز مواجه خواهیم بود گفت: در سال ۹۳ به مهندسین گفتم که در ۹۶ جنگ طلا و ارز در کشور داریم که همکاران گفتند امکان ندارد و الآن می‌گویم اگر در صنعت غذا به خودکفایی نرسیم جنگ غذا خواهیم داشت.

وی یکی از عوامل موفقیت در جامعه را توجه به تغذیه دانست و افزود: اگر مردم به تغذیه خود توجه و غذاهای سالم مصرف کنند دچار بسیاری از بیماری‌ها نخواهند شد و می‌توانند به بهترین شکل به زندگی خود ادامه دهند.

مسؤول سازمان بسیج مهندسین کشاورزی سپاه قدس گیلان با تأکید بر توجه کشاورزان به تهیه کود پتاس اظهار کرد: اگر کشاورزان به تهیه کود اقدام کنند هیچ کرمی نمی‌تواند برنج را از بین ببرد زیرا ساقه برنج مقاوم خواهد شد.

ملکی پور با اذعان به اینکه کشاورزان گیلانی دارای ظرفیت بسیار بالایی هستند تصریح کرد: در گیلان و مازندران کشاورزان بسیار خوبی حضور دارند که در کشور نمونه بوده و اگر از ظرفیت آن‌ها استفاده شود بسیار کارآمد خواهند بود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۸

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads