کد خبر: 181824 - تاریخ: شنبه، 26 ژانویه 2019 - 09:58

۶ ترفند سریع و کم هزینه برای تغییر حال و هوای خانه

همه دوست دارند خانه‌شان همیشه مرتب باشد و فضای آرامش‌بخشی را برای اعضای خانواده فراهم کند. ولی علاوه بر مرتب کردن خانه باید از یکنواخت و کسل‌کننده شدن آن هم جلوگیری کرد. گاهی اوقات که در حال تماشای تلویزیون به اطراف خود نگاه می‌کنید، از تکراری شدن چیدمان ناامید می‌شوید.

به گزارش خوبان، همه دوست دارند خانه‌شان همیشه مرتب باشد و فضای آرامش‌بخشی را برای اعضای خانواده فراهم کند. ولی علاوه بر مرتب کردن خانه باید از یکنواخت و کسل‌کننده شدن آن هم جلوگیری کرد. گاهی اوقات که در حال تماشای تلویزیون به اطراف خود نگاه می‌کنید، از تکراری شدن چیدمان ناامید می‌شوید.

۶ ترفند سریع و کم هزینه برای تغییر حال و هوای خانه

شاید تصور کنید برای ایجاد فضای جدید و جلوگیری از یکنواختی خانه حتماً باید چیزهای جدید بخرید. اما خرید از فروشگاه‌های مشهور و لوکس ممکن است برایتان گران تمام شود! همیشه برای تغییر جو خانه نیاز به هزینه زیاد نیست. برای داشتن یک خانه آرام، مرتب و زیبا تنها اندکی توجه بیشتر لازم است. با این ۶ راهکار ساده، سریع و کم هزینه می‌توانید علاوه بر مرتب کردن خانه در کم‌ترین زمان ممکن، حال و هوای بهتری به آن ببخشید و برای برگزاری یک مهمانی دوستانه آماده شوید.

۱. نور شب و روز خانه را تنظیم کنید

۶ ترفند سریع و کم هزینه برای تغییر حال و هوای خانه

اگر زمانی که دست به کار می‌شوید خورشید به درون خانه می‌تابد، بهتر است به فکر این باشید که نور طبیعی روز را بیشتر وارد خانه کنید. پرده‌ها را کنار بزنید و از حداکثر پتانسیل خانه استفاده کنید تا بیشترین نور خورشید وارد فضای منزل شود. شاید تصور کنید این راهکار تأثیری بر فضای داخلی خانه نمی‌گذارد، ولی کافی است برای یک‌بار هم که شده این روش را امتحان کنید. نور خورشید علاوه بر این که خانه را روشن‌تر و دل‌بازتر می‌کند، انرژی مثبت زیادی را هم به وسایل و فضای داخلی و البته خود شما می‌بخشد. زمانی که نور خورشید به وسایل خانه بتابد، همه چیز زیباتر به نظر می‌رسد. اگر پنجره‌ها تمیز نیستند، دست به کار شوید و شیشه‌ها را هم تمیز کنید تا نور شفاف بیشتری وارد شود.

در طول شب برعکس عمل کنید. یعنی چه؟ نورهای سقفی پر نور را خاموش کنید و به سراغ نورهای موضعی، آباژور و دیوارکوب‌ها بروید. زمانی که این روش را پیش بگیرید، متوجه می‌شوید که چه فضای گرم و صمیمی در خانه حکم‌فرما می‌شود. روشن کردن شمع و وارمر هم که دیگر غوغا می‌کند.

۲. قوانین را بشکنید

۶ ترفند سریع و کم هزینه برای تغییر حال و هوای خانه

نامرتب بودن خانه برای همه افراد یک فاجعه است. تصور کنید در گوشه گوشه خانه وسایلی را می‌بینید که بودنشان فضا را شلوغ کرده‌اند و باید سر جای خودشان قرار بگیرند. اگر زمان کمی تا آمدن مهمان‌ها باقی مانده و اصلاً حوصله مرتب کردن خانه و قرار دادن وسایل سر جای خودشان را ندارید، هر آنچه باعث آزارتان می‌شود را بردارید و در یک فضای دور از دید قرار دهید تا در یک نگاه خانه مرتب‌تر به نظر برسد. البته این راهکار یک روش همیشگی نیست و فقط زمان‌هایی که عجله دارید یا حوصله ندارید برای مرتب کردن خانه وقت بگذارید، می‌تواند جوابگو باشد. پس فراموش نکنید سر فرصت همه آنچه پنهان کرده‌اید را به محل نگهداری مخصوص خود منتقل کنید.


۳. مرتب کردن خانه را فراموش نکنید

۶ ترفند سریع و کم هزینه برای تغییر حال و هوای خانه

بسیاری از مواقع شلوغی و به هم ریختگی خانه فقط به این دلیل است که همه چیز آن‌طور که باید سر جای خود قرار نگرفته. می‌پرسید یعنی چه؟ زمانی که صندلی‌های ناهارخوری مرتب نباشند، کتاب‌های درون کتابخانه روی هم تلنبار شده باشند و وسایل دکوری یا حتی ظروف غذاخوری روی میز به درستی چیده نشده باشند، خانه نامنظم می‌شود. صندلی‌ها را سر جای خود ببرید، کتاب‌ها را مرتب درون قفسه یا روی میز بچینید، وسایل دکوری و ظروف روی میز را با توجه به چیدمان مورد نظر خود منظم کنید تا در عرض چند دقیقه خانه آراسته‌تر شود. حال به خوبی متوجه می‌شوید که اگر بعد از استفاده از هر وسیله‌ای آن را سر جای خود بگذارید، چه کمک بزرگی به خودتان کرده‌اید.


۴. اگر گرد و غباری می‌بینید، آن را از بین ببرید

۶ ترفند سریع و کم هزینه برای تغییر حال و هوای خانه

شما هم خوب می‌دانید که یکی از خسته کننده‌ترین وظایف خانه‌داری، گردگیری است! ولی به هر حال این کار مرحله‌ای از تمیزکاری است که نباید از آن فرار کنید. روی میز جلومبلی، کابینت، میز ناهارخوری و وسایل را با یک دستمال پارچه‌ای تمیز پاک کنید. برای سرعت بخشیدن می‌توانید فقط به سراغ قسمت‌هایی بروید که در معرض دید قرار دارند تا در زمان دیگر و سر فرصت همه جا را به خوبی تمیز کنید. یک راهکار ساده این است که به سراغ وسایلی بروید که زیر نور قرار دارند. نور خانه چه طبیعی باشد و چه نور مصنوعی، گرد و غبار را بیشتر نشان می‌دهند. وقتی وسایل تمیز باشند، همه قسمت‌های خانه شفاف‌تر و مرتب‌تر به نظر می‌رسد.


۵. خانه را خوشبو کنید

۶ ترفند سریع و کم هزینه برای تغییر حال و هوای خانه

زمانی که خانه بوی خوش داشته باشد، همه چیز زیباتر از آنچه که هست به نظر می‌رسد. بعد از آن که راهکارهای قبلی را انجام دادید و احساس کردید کار دیگری باقی نمانده است، به سراغ خوشبو کننده بروید. چند پاف اسپری روی پارچه مبل یا پرده می‌تواند آن رایحه خوب را در فضا پخش کند. اگر ترجیح می‌دهید بوی خوش برای مدت بیشتری درون خانه باقی بماند، می‌توانید از شمع‌های خوشبو استفاده کنید تا در زمان سوختن و هم‌زمان با روشن کردن فضا، خانه را نیز عطرآگین کند. برخی از وسایل خوشبوکننده متداول مانند اسانس سوز و عود هم می‌توانند عطر خوشی در فضای خانه پراکنده کنند. حتی چند شاخه گل خوش عطر مانند نرگس، مریم و رز هم می‌تواند رایحه خوشی بر جای بگذارد. گل‌های طبیعی علاوه بر داشتن عطر دل انگیز، چشم را هم نوازش می‌دهند.


۶. معجزه موسیقی را دست کم نگیرید

۶ ترفند سریع و کم هزینه برای تغییر حال و هوای خانه

حال که همه کارها را انجام دادید، یک موسیقی ملایم و آرامش بخش پخش کنید تا آرامش بیشتری در فضای خانه جاری شود. فراموش نکنید که شما برای داشتن حس بهتر و انرژی مثبت‌تر همه این مراحل را پیش برده‌اید؛ پس به سراغ موسیقی‌های غمگین نروید. برای لذت بردن از زندگی باید برای گوشتان هم ارزش بیشتری قائل شوید.

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads