کد خبر: 181770 - تاریخ: جمعه، 25 ژانویه 2019 - 12:45

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا درخمام :

برای شکست دشمن باید برنامه دقیقی داشت / برخی مسؤولان دنیاطلبی را کنار بگذارند

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با تأکید بر اینکه برخی مسؤولین باید دنیاطلبی را کنار بگذارند گفت: یکی از ویژگی‌های اهل دنیا عدم شجاعت در برابر معصیت است و اگر دنیاپرستی وجود نداشت، فساد توسط عده‌ای از مسؤولین رخ نمی‌داد.

به گزارش خوبان خبر؛ سردار احمدرضا رادان شامگاه پنج‌شنبه در مراسم‌ یادبود شهید حسابی فرد در مسجد جامع تیسیه خمام، با بیان اینکه شهدا با خون خود باعث اعطای نعمت از جانب پروردگار برای مردم می‌شوند اظهار کرد: شهیدان و جانبازان در پیشگاه خداوند دارای جایگاه ویژه‌ای هستند، چون آن‌ها به دعوت پروردگار خود لبیک گفته و در برابر ظلم ایستاده‌اند.

وی با تأکید بر برگزاری جلسات یادواره شهدا در شهرهای مختلف گفت: ما هر کاری برای شهدا انجام دهیم کم است، زیرا جامعه امنیت و آرامشش را مدیون خون پاک‌ شهیدان و جانبازان شهید این مرز و بوم است.

جانشین سابق فرمانده نیروی انتظامی کشور با اذعان به اینکه اگر شهدا را بشناسیم بسیاری از مشکلات حل می‌شود تصریح کرد: متأسفانه برخی مسؤولین هنوز شهدا و جایگاه آن‌ها را نشناخته و اگر می‌خواهیم جامعه رو به‌ پیشرفت برود، باید ویژگی شهدا برای آنها بازگو شود.

رادان الگوی شهدا را برگرفته از نهضت عاشورایی عنوان کرد و افزود: شهدا با خون پاک خود فرهنگ عاشورا یعنی ایثار، فداکاری و ایستادگی در برابر ظلم را برای جهانیان ثابت کردند.

وی با اشاره به مهم‌ترین دلیل پیروزی حزب‌الله در جنگ با رژیم صهیونیستی بیان کرد: اکنون الگو بودن شهدا برای جهانیان ثابت‌شده و حتی حزب‌الله لبنان با پیروی از الگوی نهضت عاشورایی توانست رژیم صهیونیستی را شکست و به موفقیت‌های بزرگی دست برسد.

رئیس مرکز مطالعات راهبردی ناجا با بیان اینکه رژیم صهیونیستی با دانستن الگوی انقلاب می‌خواهد ایران و حزب‌الله را نابود کند گفت: امروز دشمن می‌داند که الگوی حزب‌الله برگرفته از الگوی شهدا است و به همین دلیل تمام تلاش خود را برای نابودی ایران انجام می‌دهد‌.

رادان با تأکید بر اینکه الگوی عاشورایی می‌تواند باعث پیروزی محور مقاومت در منطقه شود افزود: نیروهای مقاومت در عراق و سوریه وقتی اثرگذاری الگوی شهدا در حزب‌الله لبنان را دیدند با پیروی از این الگو توانستند به پیروزی‌های بزرگی در جنگ برابر داعش دست پیدا کنند.

وی با اذعان به نقش مؤثر نهضت عاشورا در بین مسلمانان بیان کرد: انسان اگر می‌خواهد به سعادت اخروی و دنیوی برسد باید به این نهضت توجه ویژه‌ای کند در غیر این صورت هیچ موفقیتی حاصل نمی‌شود.

جانشین سابق فرمانده نیروی انتظامی کشور یکی از مهم‌ترین ویژگی شهدا را دوری از دنیاگرایی دانست و تصریح کرد: اگر برای شهدا دنیا مهم بود، هیچ‌وقت به دعوت خدا لبیک نگفته و به جنگ با کفار نمی‌رفتند، شهدا با خون خود به جهانیان ثابت کردند که بالاتر از دنیا، آخرت انسان است.

رادان با بیان اینکه انسان مؤمن باید دارای ویژگی‌های خاصی باشد اظهار کرد:  اهل دین دارای ویژگی‌های مهمی ازجمله خداترس بودن، با اخلاص بودن و در کارها خدا را در نظر گرفتن بوده‌اند و اگر یک انسان این ویژگی‌ها را نداشته باشد به هیچ موفقیت و سعادتی در دنیا و آخرت نمی‌رسد.

وی با تأکید بر اینکه مسؤولین باید دنیاطلبی را کنار بگذارند افزود: یکی از ویژگی‌های اهل دنیا عدم شجاعت در برابر معصیت است و اگر دنیاپرستی وجود نداشت، اختلاس در کشور توسط عده‌ای از مسؤولین رخ نمی‌داد.

جانشین سابق فرمانده نیروی انتظامی کشور با اذعان به اینکه دنیاطلبان در برابر دشمن ذلیل هستند گفت: برای شکست دشمن باید برنامه دقیقی داشت ولی نباید در برابرش ذلیل بود و به خواسته‌های آن‌ها توجه کنیم.

رادان با اشاره به مهم‌ترین دلیل پیروزی مدافعان حرم در جنگ برابر داعش تصریح کرد: اگر شهدا و مدافعین حرم در مقابل دشمن ذلیل بودند، این‌همه پیروزی به دست نمی‌امد و الآن داعش در نزدیکی مرز و حتی داخل کشور بود.

 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads