کد خبر: 180689 - تاریخ: چهارشنبه، 2 ژانویه 2019 - 09:24

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان گیلان خبر داد

جذب ۷۵ درصدی بودجه‌های هزینه‌ای سال ۹۷

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان گیلان با اشاره به اینکه ۷۵ درصد بودجه‌های هزینه‌ای سال ۹۷ جذب‌شده گفت: در سال گذشته بودجه هزینه‌ای ما ۱۰۳ درصد جذب شد و این یعنی که بیش از اعتبارات تخصیص پیدا کرده جذب انجام‌شده است.

به گزارش خوبان، کیوان محمدی صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه تخصیص بودجه یک فرایند پیچیده‌ای دارد اظهار کرد: در خصوص بودجه ۹۸ روسای سازمان‌های کشور در تابستان امسال به استان آمدند و با روسای سازمان برنامه بودجه به تبادل‌نظر پرداختند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۴۰ طرح بزرگ در استان داریم افزود: تعداد طرح‌های استان به همراه طرح‌های کوچک به حدود چهار هزار طرح می‌رسد و برای سال ۹۸ بودجه ۱۳۸ میلیارد تومانی برای طرح‌های بزرگ گیلان در نظر گرفته شد.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان گیلان با بیان اینکه درزمینهٔ تخصیص بودجه برای طرح‌های بزرگ رشد خوبی نسبت به سال‌های قبل داریم گفت: با توجه به بررسی‌های انجام‌گرفته، در بودجه ۹۸ نسبت به بودجه ۹۷ افزایش ۲۷ درصدی بودجه طرح‌های استان را داریم.

محمدی با اشاره به اینکه دو سد بزرگ و ۱۱ سد لاستیکی در گیلان وجود دارند بیان کرد: سد شفارود فایناس کشور چین است و از بودجه داخلی زیاد استفاده نمی‌شود و سد پلرود نیز ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است و در سال ۹۷ نیز به این پروژه بودجه ۹ میلیارد تومانی اختصاص داده شد که برای سال ۹۸ به ۱۳ میلیارد تومان افزایش پیداکرده است.

وی با بیان اینکه پروژه‌ای سد پلرود به هزینه‌های بیشتری نیاز دارد گفت: سد دیورش نیز بودجه بهتری نسبت سال قبل دارد تا سرعت پیشرفت کار افزایش پیدا کند.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان گیلان با اشاره به اینکه هشت کیلومتر پروژه آزادراه رشت به قزوین باقی‌مانده است تصریح کرد: سخت‌ترین منطقه پروژه همین هشت کیلومتر است زیرا مسیر پیچیدگی دارد و به همین دلیل به بیش از ۱۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و در تلاش هستیم که در همین دولت به پایان برسد.

محمدی با بیان اینکه کنارگذر انزلی از مهم‌ترین کنارگذرهای ما در گیلان است افزود: کنارگذر انزلی کمی مشکلات محیط زیستی دارد زیرا تالاب وضعیت بیمارگونه‌ای دارد و احداث کنارگذر احتمال دارد وضعیت تالاب را بدتر کند.

وی با اشاره به اینکه ۷۵ درصد بودجه‌های هزینه‌ای سال ۹۷ جذب‌شده گفت: در سال گذشته بودجه هزینه‌ای ما ۱۰۳ درصد جذب شد و این یعنی که بیش از اعتبارات تخصیص پیدا کرده جذب انجام‌شده است.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان گیلان بیان کرد: برخی از سازمان‌ها در برخی از ماه‌های سال دچار مشکل مالی می‌شوند اما بودجه تا آخر سال تخصیص پیدا می‌کند.

محمدی با بیان اینکه ۳۵ درصد از بودجه عمرانی سال ۹۶ تخصیص پیداکرده افزود: در نه ماه سال ۹۷ میزان تخصیص بودجه عمرانی استان ۳۵ درصد بوده و امید داریم بودجه عمرانی ما نیز تخصیص بهتری نسبت به سال گذشته داشته باشد.

وی با اشاره به اینکه اگر وضعیت درآمد نفتی کشور بهتر شود تخصیص‌ها بیشتر می‌شود بیان کرد: قطعاً نسبت به سال گذشته وضعیت بهتر در تخصیص بودجه خواهیم داشت.

رئیس سازمان برنامه‌وبودجه استان گیلان گفت: اگر سازمان و یا دستگاهی نتواند پروژه‌ای را پیش ببرد یا با مشکلی مواجه شود، بودجه آن پروژه به خزانه برگشت داده می‌شود و این به نفع کشور است.

محمدی با اشاره به اینکه در گیلان وضعیت ما نسبت به استان‌های دیگر درزمینهٔ برگشت بودجه خوب است افزود: تقریباً در خصوص پروژه‌های پژوهشی ۳۰۰ میلیون تومان در سال ۹۵ برگشت خورد و برگشتی دیگر نداشتیم.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷

 

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads