کد خبر: 180684 - تاریخ: چهارشنبه، 2 ژانویه 2019 - 09:20

درگیری ‌شکارچیان غیرمجاز با ‌۲ محیط‌بان گیلانی؛‌ حال یک‌ محیط‌بان‌ وخیم است

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان با بیان اینکه در درگیری امروز محیط‌بانان و شکارچیان غیرمجاز، دو محیط‌بان به‌شدت زخمی شدند گفت:‌ حال عمومی یکی از مجروحان این حادثه وخیم است.

به گزارش خوبان، ساسان اکبری‌پور در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت:‌ ساعاتی پیش در پی درگیری پیش آمده بین محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست گیلان و تعدادی از شکارچیان غیرمجاز در منطقه سلکه تالاب بین‌المللی انزلی دو نفر از نیروهای یگان به شدت زخمی و یک نفر نیز به گروگان گرفته شد.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان از وخامت حال یکی از مجروحان این حادثه خبر داد و عنوان کرد:‌ شکارچیان با سلاح سرد و اسلحه شکاری به محیط بانان حمله کردند که در این درگیری دو نفر از نیروها از ناحیه سر و صورت مجروح و جهت مداوا سریعاً به بیمارستان امام خمینی(‌ره) صومعه‌سرا منتقل شدند.

اکبری‌پور با تأکید بر اینکه نیروهای محیط‌بان یگان حفاظت محیط زیست گیلان امروز در حین انجام وظیفه با این شکارچیان غیرمجاز برخورد کردند افزود: این اتفاق در حالی به‌وقوع پیوست که نیروها و محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست گیلان در حین گشت‌زنی‌های خود با این شکارچیان متخلف برخورد کردند.

وی در مورد سرنوشت محیط‌بان به اسارت گرفته شده توسط شکارچیان نیز خاطرنشان کرد: با همکاری و مساعدت عوامل و نیروهای نیروی انتظامی و سایر ارگان‌های مربوطه محیط‌بان گروگان گرفته شده پس از مدتی آزاد شد اما شکارچیان متخلف از صحنه درگیری متفرق شده و فرار کردند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان با تأکید بر اینکه با اخذ دستور مقام قضایی دستگیری شکارچیان متخلف در دستور کار قرار گرفته است ابراز داشت:‌ این شکارچیان که به‌صورت غیرمجاز اقدام به شکار پرندگان کرده بودند برای فرار از صحنه حادثه به محیط‌بانان یگان حفاظت محیط زیست حمله‌ور شدند.

اکبری‌پور از کشف بیش از ۶۰ قبضه انواع سلاح شکاری توسط عوامل و نیروهای یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان نیز خبر داد و تصریح کرد: از ابتدای امسال تاکنون نیروهای یگان حفاظت محیط‌ زیست گیلان در مأموریت‌های انجام شده خود ۳۰ قبضه انواع اسلحه قاچاق را کشف و ضبط کردند.


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads