کد خبر: 179487 - تاریخ: دوشنبه، 3 دسامبر 2018 - 09:43

تست هوش نوزاد؛ آیا کودک باهوشی دارم؟

هر کودکی خصوصیات اخلاقی خودش را دارد، اما خب طبیعی ست که برخی از کودکان باهوش‌تر از مابقی باشند. در این مطلب به رفتار‌هایی که نشانه هوش بالا در کودکان می‌باشد، اشاره کرده ایم. اگر شما هم این رفتار‌ها را در کودک تان دیدید، بدانید که او از هوش بالایی برخوردار است.

به گزارش خوبان، هر پدر و مادری فکر می کند که کودک اش منحصر بفرد است که البته همینطور هم است. هر کودکی خصوصیات اخلاقی خودش را دارد اما خب طبیعی ست که برخی از کودکان باهوش تر از مابقی باشند. اما سوال اینجاست که چگونه می توان هوش کودکان را اندازه گرفت؟ در ادامه به رفتارهایی که نشانه هوش بالا در کودکان می باشد، اشاره کرده ایم. اگر شما هم این رفتارها را در کودک تان دیدید، بدانید که او از هوش بالایی برخوردار است.

تست هوش نوزاد، آیا کودک باهوشی دارم؟

مهارت های زبانی

بچه هایی که هوش بالایی دارند به حرف هایی که شما می زنید، توجه زیادی نشان می دهند. به عنوان مثال زمانی که شما برای آنها کتاب می خوانید، آنها تمام حواس شان را به شما می دهند، حتی اگر زیر ۶ ماه داشته باشند. آنها همچنین می توانند در ۱۴ ماهگی کلمات را به صورت جمله به زبان آورند، کاری که ممکن است از کودکان بزرگ تر برنیاید.

حل مشکلات

کودکان باهوش می توانند مشکلات شان را مانند کودکان بزرگ تر از خودشان حل کنند. به عنوان مثال کودکی که در جایی گیر افتاده، می تواند اسباب بازی های خود را روی هم بچیند و راه فراری برای خود پیدا کند.

تمرکز بالا

اکثر کودکان قادر نیستند که برای مدت طولانی روی چیزی تمرکز کنند. به عنوان مثال شما در حال کتاب خواندن برای او هستید اما او ناگهان حواس اش به سمت چیز دیگری جلب می شود. اما اگر کودک تان از هوش زیادی سرشار باشد، تا انتهای داستان به حرف های شما گوش می دهد.

تست هوش نوزاد، آیا کودک باهوشی دارم؟

مهارت ارتباطی

اگر کودک شما به خوبی با اطرافیانش ارتباط برقرار می کند، با این که هنگام صحبت کردن دیگران سرش را به سمت آنها می چرخاند، یا به چشم های اطرافیان خیره می شود و به حرف هایشان گوش می دهد، بدانید که کودک باهوشی دارید.

مهارت های زبانی پیشرفته

کودکانی که هوش بالایی دارند، از مهارت های زبانی بالاتری نسبت به دیگر کودکان برخوردارند. در حرف زدن های این کودکان، شما متوجه می شوید زمانی که او با بزرگسالان صحبت می کند، لغات و جملات بلندتری را به کار می برد و هنگامی که طرف صحبت آنها کودک است، لغات و جملاتش نیز ساده تر می شود.

هنر و درک ریاضی

اگر طراحی و نقاشی و مهارت شمارش اعداد در کودک شما بالاست، شک نکنید که فرزندتان جزو باهوش ترین کودکان است. کودکانی که هوش بالایی دارند معمولا می توانند احساسات دیگران را تشخیص دهند. آنها می توانند حتی برای دیگران دلسوزی کنند.

تست هوش نوزاد، آیا کودک باهوشی دارم؟

قوه تخیل بالا

اگر احساس کردید که کودکان تان در حال بازی قوه تخیل بالایی دارد و مدام رویاپردازی می کند، بدانید که او از هوش بالایی نیز برخوردار است.

تنها بازی کردن

کودکانی که هوشی بالایی دارند دوست دارند که تنهایی بازی کنند. آنها بازی های انفرادی را به بازی های گروهی ترجیح می دهند. بنابراین اگر دیدید که کودکان به تنهایی نشسته و دارد به آرامی برای خودش کتاب می خواند یا با اسباب بازی هایش بازی می کند، نگران نشوید و بدانید که او از هوش بالایی برخوردار است.

حافظه

اگر کودک شما هوش بالایی داشته باشد، از همان ابتدا شما آن را احساس خواهید کرد. او عروسکی را که شما از او پنهان کردید، از یاد نمی برد یا این که می داند آشپزخانه مکان خوراکی هاست. در واقع شما این تشخیص را می دهید که او زمان و مکان را بهتر از کودکان دیگر تشخیص می دهد.

 

انتهای پیام/۳۲۳۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads