کد خبر: 179409 - تاریخ: یکشنبه، 2 دسامبر 2018 - 09:32

۷۰ درصد آب‌ بندان های گیلان نیازمند لایروبی است

مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری شبکه های آبیاری شرکت آب منطقه ای گیلان گفت: ۷۰ درصد آب‌بندان های استان نیازمند بهسازی و لایروبی است.

به گزارش خوبان، مرتضی میرزایی با بیان اینکه گیلان دارای ۸۶۰ آب‌بندان است، اظهار کرد: وسعت این تعداد آب‌بندان حدود ۹ هزار هکتار است.
وی با بیان اینکه می توانیم از ظرفیت آب‌بندان ‌ها در حوزه تأمین آب کشاورزی استفاده کنیم، افزود: لایروبی و بهسازی آب‌بندان ‌ها یکی از راه‌های بهره‌گیری مناسب از این ظرفیت‌هاست.
وی با اشاره به اینکه برای بهسازی و لایروبی حدود ۷۰۰ هکتار از این آب بندان نیازمند تأمین اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریالی هستیم، گفت: متاسفانه ۷۰ درصد آب‌بندان های استان گیلان نیازمند لایروبی و بهسازی هستند.
مدیر دفتر بهره برداری و نگهداری شبکه های آبیاری شرکت آب منطقه ای گیلان ادامه داد: هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعتبار برای بهسازی و لایروبی کل آب‌بندان های استان پیش بینی شده است.
مدیر آب و خاک جهاد کشاورزی گیلان نیز در این خصوص با بیان اینکه در حال حاضر ۱۵۰ میلیون متر مکعب آب در آب‌بندان‌های استان ذخیره شده، اظهار کرد: با بهسازی و لایروبی آب‌بندان ها میزان ذخیره آب در آنها به ۳۰۰ میلیون مترمکعب افزایش می یابد.
مجتبی شاه‌نظری با بیان اینکه آب‌بندان‌های یکی از مهم‌ترین ظرفیت‌های تأمین آب کشاورزی در استان گیلان هستند، افزود: این تعداد آب‌بندان درگیلان آب حدود ۱۷ درصد معادل ۴۰ هزار هکتار شالیزار را تامین می کند.
وی همچنین به ظرفیت های گردشگری آب‌بندان‌های استان نیز اشاره کرد و گفت: در حال حاضر ۱۰ هکتار از آب‌بندان‌های گیلان در شهرهای آستارا، رشت، رودبار، آستانه، سیاهکل علاوه بر تامین آب زراعی، در حوزه گردشگری نیز مورد استفاه قرار می گیرند.
شاه‌نظری تأکید کرد: سالانه برای کشت برنج در استان گیلان ، دو میلیارد و ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب مصرف که ۱۵۰ میلیون متر مکعب آن از طریق آب‌بندان‌ها تامین می شود.

انتهای پیام/۱۳۲۳۲۱


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads