کد خبر: 179133 - تاریخ: چهارشنبه، 28 نوامبر 2018 - 09:06

رسم و رسوم عجیب عروسی در سراسر دنیا!

هر کشوری رسم و سوم خاص خود را دارد که شاید شنیدن برخی از آنها برای ما عجیب باشد اما برای آنها جزء سنت‌هایی است که به آن پایبند و معتقد هستند و حتی عقیده دارند که اجرا نکردن این رسوم ممکن است بدشگون باشد و مانع خوشبختی آنها شود.

به گزارش خوبان، مراسم جشن عروسی در همه جای دنیا مرسوم است و هر کشوری رسم و سوم خاص خود را دارد که شاید شنیدن برخی از آنها برای ما عجیب باشد اما برای آنها جزء سنت‌هایی است که به آن پایبند و معتقد هستند و حتی عقیده دارند که اجرا نکردن این رسوم ممکن است بدشگون باشد و مانع خوشبختی آنها شود؛ به همین دلیل سعی می‌کنند این آداب را طبق رسوم خود عمل کنند.

اره‌کردن درخت

رسم و رسوم عجیب عروسی در سراسر دنیا!

آلمانی‌ها رسم عجیبی در عروسی دارند، به‌طوری که بعد از تمام‌شدن مراسم، عروس و داماد طبق رسم و سنتی که دارند، یک اره دوطرفه به دست می‌گیرند و درختی را به دو نیم تقسیم می‌کنند. آنها باید این کار را درحالی انجام دهند که هنوز لباس‌های عروس و دامادی را به تن دارند. آلمانی‌ها بر این عقیده‌اند این کار نمادی از راهی است که زن و شوهر باید با یکدیگر برای آینده خود داشته باشند و باید دوشادوش هم کار کنند. گاهی هم اتفاق می‌افتد که پدرهای عروس و داماد هم به کمک آنها می‌آیند تا کار سریع‌تر پیش رود.


شکستن زنگ

رسم و رسوم عجیب عروسی در سراسر دنیا!

در گوآتمالا، مانند خیلی از کشورهای دیگر، عروسی که تمام می‌شود، عروس و داماد را تا خانه‌شان بدرقه می‌کنند. رسم مردم این کشور به این شکل است که معمولا یک زنگ سفیدرنگ از جنس سرامیک را که از برنج، آرد و انواع دیگری از غلات پر شده، بالای در ورودی خانه عروس و داماد آویزان می‌کنند. از نظر آنها این مواد نماد فراوانی و نعمت هستند. همزمان که عروس و داماد به نزدیک خانه می‌رسند، مادر داماد به آنها خوشامد می‌گوید و به نشانه سنتی که دارند و به این امید که زن و شوهر خوشبخت شده و در رفاه باشند، زنگ سرامیکی را می‌شکند.


سیاه‌کردن عروس

رسم و رسوم عجیب عروسی در سراسر دنیا!

اسکاتلندی‌ها رسمی دارند که چند روز مانده به عروسی، عروس و گاه داماد را سیاه می‌کنند. برای انجام این کار، دوستان و اقوام عروس و داماد سعی می‌کنند با هرچیز کثیفی مانند شیر شکلاتی، ماهی مرده، غذای جوشیده و سیاه شده، سس، گِل، آرد و سوسیس عروس یا حتی داماد را سیاه کنند. سپس، آنها را در تمام شهر می‌چرخانند. باور اسکاتلندی‌ها بر این است که اگر عروس یا داماد بتواند از پس این سختی برآید، سختی‌های دیگری مانند ازدواج را هم می‌تواند پشت‌سر بگذارد. درواقع، آنها با این کار برای زندگی پیش‌رو آماده می‌شوند.


دزدیدن کفش

رسم و رسوم عجیب عروسی در سراسر دنیا!

هندی‌ها مراسم عجیبی در روز برگزاری مراسم عروسی دارند. در بخش‌هایی از هند، رسم است که قبل از رسیدن عروس و داماد به جایگاه مخصوصی که برای آنها تدارک دیده شده، داماد باید کفش‌هایش را از پا درآورد. به محض اینکه او این کار را انجام می‌دهد، جنگی بین خانواده عروس و داماد شکل می‌گیرد. هرکدام از اعضای خانواده داماد سعی می‌کنند از کفش داماد محافظت کنند، درحالی که خانواده عروس سعی می‌کنند آن را بدزدند. اگر خانواده عروس موفق شود کفش را از خانواده داماد بگیرد، در انتها داماد باید به آنها پولی بپردازد تا بتواند کفشش را از خانواده عروس پس بگیرد.


بریدن کراوات داماد

رسم و رسوم عجیب عروسی در سراسر دنیا!

اسپانیایی‌ها هم مانند دیگر کشورها، سنت عجیبی در روز عروسی دارند. بعد از تمام‌شدن مراسم عروسی و معمولا در خلال میهمانی، ساقدوش‌ها و دوستان نزدیک داماد، داماد را دوره می‌کنند و کراوات او را از گردن به پایین تکه‌تکه می‌کنند. بعد از آن، کراوات را که به تکه‌های کوچک تقسیم کرده‌اند، بین میهمان‌های عروسی تقسیم می‌کنند. اسپانیایی‌ها باور دارند که این کار خوش‌یمن است و هرکسی که تکه‌ای از کراوات داماد نصیبش شود، خوشبختی به او رو می‌کند.


با یک قاشق سوپ‌خوردن

رسم و رسوم عجیب عروسی در سراسر دنیا!

در جمهوری چک رسم بر این است که عروس و داماد اولین غذایی که می‌خورند سوپ باشد. اما کار به همین جا ختم نمی‌شود بلکه این سوپ خوردن رسم و رسوم خاص خودش را دارد. میهمان‌ها، عروس و داماد را در یک پارچه به هم می‌پیچند و در همین حال باید داخل یک کاسه و حتی با یک قاشق مشترک سوپ بخورند. این کار نماد راهی است که زن و شوهر باید در آینده با هم طی و در کنار هم کار کنند.


طناب‌پیچ کردن عروس و داماد

رسم و رسوم عجیب عروسی در سراسر دنیا!

مکزیکی‌ها رسم جالبی در روز عروسی دارند به این ترتیب که بعد از اینکه عروس و داماد به عقد هم درآمدند، خانواده و صمیمی‌ترین دوستان آنها، هر دو را با طناب خاصی به یکدیگر می‌بندند. طنابی که برای بستن آنها استفاده می‌شود معمولا کارشده و از کریستال یا مهره‌هایی روی آن استفاده شده است. میهمانان، عروس و داماد را به شکلی به هم می‌بندند که طناب شکل هشت به خود بگیرد. این نوع بستن نماد اتحاد و همیشه در کنار هم ماندن عروس و داماد است.


تیراندازی به عروس

رسم و رسوم عجیب عروسی در سراسر دنیا!

بعضی نقاط چین فرهنگ و آداب و رسوم خاصی برای روز عروسی دارند که شاید در نگاه اول خیلی عجیب به نظر برسد اما در واقع با این کار، داماد عشق و علاقه‌اش را به عروس نشان می‌دهد. در این رسم، داماد با سه تیر و کمان به عروس آینده خود تیراندازی می‌کند. البته تیرها فاقد سرتیزی هستند و آسیبی به عروس نمی‌رسانند. بعد از اینکه تیراندازی انجام شد، داماد تیرها را از روی زمین جمع می‌کند و آنها را می‌شکند و به عروس قول می‌دهد که همیشه به عشق او پایبند بوده و در کنارش بماند.

انتهای پیام/۴۵۴۵

مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads