کد خبر: 178553 - تاریخ: یکشنبه، 18 نوامبر 2018 - 18:19

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان در نشست خبری بیان کرد

فعالیت مطب‌های شبانه روزی در گیلان غیرقانونی است

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید برلزوم اخذ استاندارهای لازم از سوی مطب‌های شبانه روزی برای تبدیل به درمانگاه، گفت: فعالیت مطب‌های شبانه روزی در گیلان غیرقانونی است.

به گزارش خوبان،  اسماعیل نور‌صالحی عصر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه در رشت با تأکید بر لزوم شفاف‌سازی عملکرد حوزه معاونت درمان اظهار کرد: نظارت بر درمان در مراکز درمانی دانشگاه علوم پزشکی گیلان بسیار حائز اهمیت است و موفقیت ما در کنترل نظارت‌ها است.

وی نظارت بر درمان را به دلیل وسعت کار بسیار پیچیده برشمرد و افزود: ۳۶ بیمارستان در گیلان با هزاران پزشک عمومی و متخصص در گیلان فعالیت می‌کنند و رسیدگی و نظارت بر آن‌ها بسیار دشوار است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با تأکید بر حفظ صیانت و حریم خصوصی مردم در بخش درمان تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی بر اساس شکایت مستقیم مردم و خود نظارتی به‌صورت ادواری در بخش درمانگاه‌های خصوصی و عمومی نظارت می‌کند.

نور‌صالحی با بیان اینکه طی امسال ۷۳ طرح نظارتی در سطح بیمارستان‌ها انجام‌شده گفت: تمامی مرگ‌های غیرمنتظره برای بررسی و چگونگی مرگ گزارش‌گیری می‌شود.

وی اعتباربخشی در بیمارستان‌ها را در تعیین رنکینگ حائز اهمیت برشمرد و بیان کرد: تمامی بیمارستان‌ها گزارشی در صبح و عصر برای بررسی و ارزیابی اقدامات حوزه درمان به معاونت درمان ارسال و مورد دقت و نظارت کافی قرار می‌گیرند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه ۹۴۰ بازدید در طی امسال بازدید سطح مراکز درمانی صورت گرفته افزود: تاکنون ۶۴ بازدید از مطب‌های شبانه‌روزی، ۳۰ مورد از درمانگاه‌ها، ۱۲۴ پزشک متخصص، ۱۷۲ مورد پزشک عمومی و ۱۸۳ پزشک دندان‌پزشک و ۶۷ مورد مؤسسات پزشکی طی شش ماه اخیر بازدید صورت گرفته که منجر به اخذ تعهد شده است.

نورصالحی با اشاره به طرح نظارت بر تعرفه بیان کرد: طی ۲۰ جلسه برگزارشده ۳۰ واحد درمانی تخلف تعرفه‌های داشتند که به تعزیرات حکومتی معرفی‌شده‌اند.

وی از دستگیری و معرفی به دادگاه خبر داد و گفت: طی بازدیدهای صورت گرفته دو ماما که علیه سلامت عمومی اقدام می‌کردند و سقط‌جنین داشتند به دستگاه قضایی معرفی شدند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گیلان بر برخورد محکم دانشگاه با کمپ‌های ترک اعتیاد تأکید کرد و افزود: تاکنون پنج موسسه سو مصرف مواد مخدر متخلف و برای جریمه آن کاهش سهمیه دارویی را اعمال کرده‌ایم.

نورصالحی در پاسخ به سؤال خبرنگاران مبنی بر تعدد تخلفات حوزه درمان ازجمله در بیمارستان‌های دولتی، آزمایشگاه‌های تشخیص پزشکی و درمانگاه‌های درمانی تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی به‌شدت با متخلفان حوزه درمان برخورد می‌کند اما لازم است مردم برای رسیدگی به شکایات خود با سامانه ۱۹۰ ارتباط بیشتری بگیرند.

 

انتهای پیام/۸۵۲


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads