کد خبر: 177651 - تاریخ: جمعه، 2 نوامبر 2018 - 14:14

امام جمعه رشت:

هنوز نتوانستیم در مسئله فرهنگی اقدامی در استان گیلان انجام دهیم

امام جمعه رشت ساماندهی فرهنگی را یکی از اقدامات مهم و لازم‌التوجه در استان گیلان دانست و افزود: ما هنوز نتوانستیم در مسئله فرهنگی اقدامی در استان گیلان انجام دهیم و این مساله صرفاً مربوط به استان ما نیست بلکه تمام کشور دچار مشکل فرهنگی است‌.

به گزارش خوبان خبر،  آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در خطبه‌های نمازجمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر اظهار داشت: خوش خلقی یکی از نکاتی است که زن و شوهر باید در زندگی مشترک رعایت کنند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان خوش خلقی را یکی از دستورات اسلام و سایر ادیان الهی دانست و تصریح کرد: حفظ زندگی مشترک نیازمند رعایت نکاتی مانند حسن خلق است.

فلاحتی با تاکید بر اینکه انسان‌های خوش اخلاق دارای خانواده‌ای با نجابت بوده و از صداقت و ایمان برخوردار هستند خاطرنشان کرد: اگر ایمان و صداقت در زندگی نباشد، افراد نمی‌توانند کرامات انسانی خود را حفظ کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه براساس روایتی از پیامبراکرم(ص) اگر فردی در برابر اخلاق بد همسرش صبر کند خداوند به او پاداش عظیمی می‌دهد ابراز داشت: انسان باید تلاش کند تا همواره زبان خود را کنترل کند.

وی با اشاره به اینکه زن و مرد در خانه باید با نام‌های نیکو یکدیگر را خطاب کنند خاطرنشان کرد: براساس روایتی از حضرت علی(ع) انسان باید از دروغ‌گویی و فحاشی خودداری کند زیرا این دو کار انسان را حقیر می‌کند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به فرا رسیدن ایام ۱۳ آبان اظهار داشت: تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانش‌آموزان و دانشجویان حرکت عظیمی بود که امام راحل از آن به عنوان انقلاب دوم تعبیر کردند‌.

فلاحتی با بیان اینکه برخی از دانشجویان تسخیرکننده لانه جسوسی پس از مدتی ریزش کرده و تغییر عقیده دادند عنوان داشت: این مسئله مهم نیست زیرا مبارزه با آمریکا خط فکری ملت ایران است.

امام جمعه رشت با اشاره به کشتار دانشجویان توسط رژیم ستم‌شاهی در روز ۱۳ آبان گفت: دانش آموزان امیدهای جامعه اسلامی هستند و از همه مسئولان می‌خواهم تا در تربیت این نوجوانان همت کنند تا در آینده مدیریتی کشور شاهد وقایع تلخ نباشیم.

وی ساماندهی فرهنگی را یکی از اقدامات مهم و لازم‌التوجه در استان گیلان دانست و افزود: ما هنوز نتوانستیم در مسئله فرهنگی اقدامی در استان گیلان انجام دهیم و این مساله صرفاً مربوط به استان ما نیست بلکه تمام کشور دچار مشکل فرهنگی است‌.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان شهادت مامور نیروی انتظامی در رشت را نتیجه عدم مقابله با ناهنجاری‌های فرهنگی دانست و گفت: عدم تشکیل ستادهای امر به معروف و نهی از منکر سبب ترویج ناهنجاری‌‌ها شده است.

فلاحتی با اعلام اینکه در حوزه عفاف و حجاب شاهد ناهنجاری‌های شدیدی هستیم تصریح کرد: مسئولان باید بابت کم‌کاری در حوزه فرهنگی و مقابله با ناهنجاری‌ها شرمنده باشند.

امام جمعه رشت وقف را میراثی جاودانه دانست و ابراز داشت: مردم باید به مسئله وقف به ویژه در زمینه وقف‌‌های مربوط به حوزه‌های علمیه توجه ویژه‌ای داشته باشند.

وی با اشاره به ناتوانی دشمنان اسلام در راستای سانسور حماسه بزرگ اربعین خاطرنشان کرد: دشمن در تلاش بود تا بیان کند این حماسه مردمی یک اقدام حکومتی است در حالی که دولت هزینه ویزا را نیز افزایش داده بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اعلام اینکه برخی افراد که در دوران دفاع مقدس فقط به فکر شغل و منصب خودشان بودند امروز مدام غر می‌زنند و از آمریکا حمایت می‌کنند گفت: آمریکا دارای خوی استکباری است و انسان‌کشی را در دنیا رواج می‌دهد.

فلاحتی با تاکید بر اینکه آمریکا همواره علیه ملت ایران خوی استکباری خود را نشان داده است اظهار داشت: ترویج مسلمان‌کشی در جهان، حمله به طبس، حمایت از صدام و حمله به هواپیمای مسافربری ایران بخشی از جنایات آمریکا است.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آمریکا حمایت ایران از مسلمانان مظلوم جهان را حمایت از تروریسم می‌داند خاطرنشان کرد: اگر مسلمانی در برابر فریاد مظلومیت مسلمانی دیگر سکوت کند مسلمان نیست.

وی حمایت از مستضعفان جهان را منشور مسلمانان دانست و تصریح کرد: امروز حضرت امام خامنه‌ای تنها رهبر ایران نیستند بلکه رهبر تمام امت‌های مسلمان و ضد ظلم جهان هستند.

نماینده ولی‌فقیه در استان گیلان با اشاره به تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران ابراز داشت: بخشی از مشکلات ملت ایران ناشی از تحریم‌ها و بخشی ناشی از سوءمدیریت مسئولان است.

آیت‌الله فلاحتی با اشاره به تهدیدهای آمریکا برای اعمال تحریم‌های ضد ایرانی در ۱۳ آبان خاطرنشان کرد: آمریکا کورخوانده است و باید بداند که ملت ایران مشت محکمی به او می‌زنند.

امام جمعه رشت با اعلام اینکه جهان به زودی شاهد پایان قدرت آمریکا است تصریح کرد: خارج شدن دلار از مبادلات ایران و برخی کشورهای آسیا شکستی مفتضحانه برای آمریکا است‌.

منبع: تسنیم

انتهای پیام/ن


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads