کد خبر: 177648 - تاریخ: جمعه، 2 نوامبر 2018 - 14:11

گیلان رتبه نخست در فوت عابران پیاده دارد

جانشین فرماندهی پلیس راه گیلان گفت: این استان رتبه نخست کشور را در فوت عابران پیاده دارد.

به گزارش خوبان خبر، سرهنگ جاور صفاری که جهت شرکت در همایش جامع آموزش فرهنگ ترافیک در روستا به شهرستان مرزی بندر آستارا سفر کرده بود، در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزانه به طور میانگین در سطح کشور ۴۵ نفر بر اثر تصادفات جان خود را از دست می دهند و ۹۷۰ نفر نیز مصدوم می شوند.

وی با بیان اینکه سهم استان گیلان از این آمار ۲ کشته در روز و ۲۳ نفر مصدوم است، ادامه داد: در هفت ماه نخست سالجاری، بالغ بر ۳۰۸ نفر در استان گیلان کشته شدند که ۱۰۶ نفر موتور سوار و ۵۸ نفر عابر پیاده بودند.

سرهنگ صفاری با تأکید بر اینکه این آمار در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته کاهش دارد، افزود: استان گیلان در سال گذشته رتبه اول کشور در فوت عابران پیاده و رتبه دوم تصادفات موتورسیکلت را به خود اختصاص داد که قابل تأمل است.

وی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۱۹۸ موتور سوار در جاده های استان فوت کردند، خاطر نشان کرد: تعداد کثیری از رانندگانی که تصادف می کنند و از کلاه ایمنی استفاده نمی کنند، مجروح یا معلول می شوند.

جانشین فرماندهی پلیس راه استان گیلان در بخش دیگر سخنان خود به خسارات ناشی از این تصادفات اشاره کرد و توضیح داد: هزینه تصادف هر نفر ۷ میلیارد ریال است که در سال گذشته رقمی در حدود ۴۳۰ میلیارد ریال هزینه بر کشور تحمیل شد.

وی در بخش پایانی سخنان خود، توجه به ایمنی موتور سیکلت ها و عابران پیاده به خصوص هنگام تردد در شب را از اولویت ها برشمرد و اضافه کرد: بررسی تعداد کشته ها در میان موتورسوارن، مبین این است که از موتورسیکلت به نحو شایسته ای استفاده نمی کنیم.


انتهای پیام


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads