کد خبر: 177642 - تاریخ: جمعه، 2 نوامبر 2018 - 10:21

مدیرکل اوقاف گیلان:

راهی برای خارج کردن لشت نشاء از وقف وجود ندارد / در موقوفه بودن لشت‌نشاء تابع قانون هستم

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه حق موقوفه را نمی‌توان به مردم بخشید، گفت: راهی برای خارج کردن لشت نشا از وقفیت وجود ندارد چرا که این حکم قانون و شرع است.

به گزارش خوبان خبر؛ حجت الاسلام علیزاده در دیدار با آیت الله حسینی اشکوری، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به مسائل مطرح شده درخصوص موقوفه فخر الدوله لشت نشاء، گفت: موقوفه فخرالدوله مراحل قانونی را طی کرده و از نظر قانون به رسمیت شناخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: موقوفه بودن لشت نشاء برای اوقاف بنابر مستندات محرز و قطعی است و حکم آن در سال ۱۳۰۲ صادر شده است.

مدیرکل اوقاف گیلان با بیان اینکه نیت موقوفه فخر الدوله هزینه برای درمانگاه ولیعصر(عج) لشت نشاء است، گفت: این یک فرصت برای لشت نشاء است که از محل پرداخت حقوق موقوفه از سوی مردم، این شهر می تواند به قطب درمانی در کشور و منطقه تبدیل شود.

وی اعلام کرد: استاندار و نمایندگان شهرستان رشت نسبت به خدمات اوقاف در لشت نشاء به نفع مردم و تسهیل امورات مردم به ویژه در عبور و مرور اشراف کامل دارند.

حجت الاسلام علیزاده یادآور شد: تا جاییکه شرع به ما اجازه می دهد فضا برای خدمت رسانی به مردم لشت نشا فراهم است.

  وی با بیان اینکه حق موقوفه را نمی توان به مردم بخشید، گفت: در شهریور سال گذشته از سوی نماینده ولی فقیه در سازمان تخفیفات و تسهیلاتی  بسیار خوبی برای مردم لشت نشاء درنظر گرفته شد که بعضی از مردم این شرابط استثنایی استفاده کردند.

مدیرکل اوقاف گیلان اضافه کرد: راهی برای خارج کردن لشت نشاء از وقفیت وجود ندارد چرا که این حکم قانون و شرع است.

این مقام مسئول گفت: اگر مستندات موقوفه بودن لشت نشاء  قوی، محکم و شرعی و قانونی نبود، خود سازمان اوقاف پیشقدم خروج این منطقه از وقفیت بود چون اوقاف وظیفه ندارد اموال و املاک دیگران را به عنوان موقوفه محسوب و عواید آن را هزینه کند.

وی اظهار کرد: بسیاری از اماکن و مناطق را ما معتقدیم موقوفه است اما چون قانون، به عنوان فصل الخطاب، مخالف رای ما حکم داده تابع قانون هستیم.

حجت الاسلام علیزاده افزود: اظهارات حضرتعالی که خوب منعکس نشد باعث امیداواری بعضی به موقوفه نبودن لشت نشا شده و  سبب می شود حقوق موقوفه ادا نشده و لشت نشا پیشرفت نکند.

در مسئله موقوفه بودن لشت نشاء فراتر از قانون نظری ندارم

آیت‌الله سیدعلی حسینی اشکوری، نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری نیز پس از استماع سخنان مدیرکل اوقاف گیلان اعلام کرد: من آمادگی همکاری با اداره اوقاف گیلان را دارم، تداخل در امور اوقاف نمی کنم بلکه تلاشم بر حمایت از اوقاف است.

وی افزود: اینکه نیت موقوفه لشت نشاء تامین هزینه درمانگاه شهر است بسیار خوب است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری تاکید کرد: این نیت، موضوعات مربوط به موقوفه بودن لشت نشاء و تسهیلات و مشوق هایی که از سوی سازمان اوقاف برای مردم این شهر در نظر گرفته شده را به اطلاع مردم برسانید.

وی ادامه داد: کمک ۲۰۰ میلیونی سال گذشته از محل درآمد موقوفات لشت نشاء به درمانگاه باید به مردم گفته شود.

آیت الله حسینی اشکوری گفت: در مسئله موقوفه بودن لشت نشا تابع قانون هستم و فراتر از قانون نظری ندارم.

انتهای پیام/۴۵۴۴۴


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads