کد خبر: 177608 - تاریخ: پنج‌شنبه، 1 نوامبر 2018 - 14:11

استاندار گیلان در بازدید از بازسازی مناطق آسیب‌دیده سیل اخیر شهرستان فومن؛

۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل اخیر ابلاغ شده است

استاندار گیلان از ابلاغ ۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت‌های ناشی از سیل اخیر در گیلان و تسریع در بازسازی زیرساخت‌ها خبر داد و گفت: از این میزان اعتبار تاکنون بیش از ۳۰ میلیارد تومان وصول شده است.

به گزارش خوبان، مصطفی سالاری صبح امروز در سفر به شهرستان فومن از مراحل بازسازی مناطق آسیب‌دیده سیل اخیر این شهرستان بازدید کرد و از نزدیک در جریان روند اقدامات قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در گیلان در حاشیه این بازدید در جمع خبرنگاران هدف از سفر خود به این شهرستان را بازدید از میزان پیشرفت بازسازی مناطق خسارت‌دیده بویژه زیرساخت‌ها عنوان کرد و افزود: در سیل اخیر علاوه بر آسیب‌هایی که به منازل مسکونی مردم وارد شد، بسیاری از تأسیسات، جاده‌ها، پل‌ها و زیرساخت‌های آب، برق و گاز نیز خسارت دیدند.

وی به ابلاغ حدود ۸۵ میلیارد تومان اعتبار برای جبران خسارت‌ها و بازسازی مناطق آسیب‌دیده سیل اخیر به استان اشاره کرد و اظهار داشت: از این میزان اعتبار حدود ۳۰ میلیارد تومان نقدینگی به استان پرداخت شده که حدود ۱۵ میلیارد تومان از آن در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته تا خسارت مردمی را جبران کند و مابقی به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ‌شده تا هرچه سریع‌تر زیرساخت های آسیب دیده را بازسازی کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه همکاران ما در دستگاههای اجرایی برای بازسازی مناطق خسارت‌دیده منتظر ابلاغ اعتبار و نقدینگی نماندند گفت: پل موقت قلعه رودخان تقریبا تکمیل شده و در مناطق دیگر نیز دسترسی‌های موقت برای مردم فراهم است.

وی با اشاره به اینکه به موازات اقدامات موقتی بازسازی دائمی مناطق آسیب‌دیده در حال انجام است افزود:  در سیل اخیر شهرستان‌های دیگری همچون املش خسارت‌های بسیاری به آن وارد شده که در تلاشیم هرچه سریعتر بسترهای موقتی به زیرساخت دائمی تبدیل شود که نیازمند زمان و اعتبار هستیم.

 سالاری در این سفر از پل‌های تخریب شده در روستاهای قلعه‌رودخان، سیدسرا و کمال‌محله بازدید کرد.

 

انتهای پیام/۴۵۴۵۴۵


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads