کد خبر: 177522 - تاریخ: سه‌شنبه، 30 اکتبر 2018 - 23:20

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری:

مسئولان اوقاف برای حل مشکلات مردم در موقوفات لشت‌نشا تجدیدنظر کنند / به مردم و اهالی لشت نشا کمک شود

نماینده مردم گیلان در خبرگان رهبری با تأکید بر لزوم تجدیدنظر مسئولان مربوطه در رابطه با موقوفات لشت‌نشا گفت: مردم لشت نشا در مضیقه هستند و با فرض احراز صحت وقف در این موقوفات، مردم و کسبه مظلوم آنجا مگر جز پیروان اهل‌بیت (ع) نیستند که می‌خواهید موقوفه را خرج شیعیان سیدالشهدا (ع) کنید؟

آیت‌الله سید علی حسینی اشکوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خوبان خبر در لشت نشا با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ وقف در جامعه اسلامی اظهار کرد: با ارادت به مردم گیلان، طبق وظیفه اخلاقی، انسانی و شرعی خود مکرر، مسئله موقوفات لشت نشا را متعرض شدم.

وی با بیان اینکه با دعوت مسئول اوقاف در این اداره در رشت حاضر شدم افزود: با توجه به اینکه موقوفه‌هایی که از ناحیه شوکت السلطنه‌ها، فخرالدوله‌ها، حکام و سلاطین به‌عنوان وقف نامه شکل‌گرفته، به لحاظ شرعی محل شبهه است و نباید مردم را بابت این موقوفات در مضیقه قرارداد.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اذعان به شبهه‌ناک بودن موقوفاتی که توسط شوکت‌السلطنه‌ها، فخرالدوله‌ها، حکام و سلاطین وقف‌شده است بیان کرد: غالباً آن افراد و وابستگان به سلاطین و حاکم ظلم کرده و به‌زور مال مردم را اخذ می‌کردند، ازاین‌رو، صحت مالکیت آن‌ها محرز نیست البته در این سخن قصد ندارم واقفین پولدار و ثروتمند را زیر سؤال برم و بگویم وقف آن‌ها اعتبار ندارد، خیر این‌گونه نیست.

حسینی اشکوری با تأکید بر لزوم تجدیدنظر مسئولان مربوطه در رابطه با موقوفات لشت نشا تصریح کرد: مردم لشت نشاء در مضیقه هستند و متولیان امر باید به لحاظ شرعی مطمئن شوند که این وقف نامه پایه محکمی دارد یا خیر، بنابراین، با فرض بر احراز صحت وقف در این موقوفات، مردم و کسبه مظلوم آنجا مگر جزو پیروان اهل‌بیت (ع) نیستند که می‌خواهید موقوفه را خرج خیرات و مبرات و خرج شیعیان سیدالشهدا (ع) کنید؟

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با اشاره به اینکه مردم لشت نشا پیروان سیدالشهدا (ع) بوده و باید به مردم و اهالی لشت نشا کمک شود افزود: بنده نسبت به مسائل شرعی و احکام موقوفه بیگانه نیستم، حتی پیشنهاد کردم با رفع مشکل مردم آن منطقه اجازه آن را از مقام رهبری دریافت کنید، سؤال ما اینجاست که برای رفع مشکلات مردم آن منطقه چرا مسئله را رسیدگی نمی‌کنید؟

وی با اشاره به فتوایی از مقام رهبری مبنی بر شبهه‌ناک بودن موقوفات حکام و سلاطین گفت: مدیرکل اوقاف و امور خیریه نیز این فتوا را در جلسه‌ای مطرح کردند بنابراین نظر مقام معظم رهبری نیز با مسئله مطروحه از جانب بنده سنخیت دارد لذا رسیدگی این موضوع برای رفع مشکل مردم لشت نشاء ضروری است.

نماینده مردم گیلان در مجلس خبرگان رهبری با تأکید بر پیگیری موضوع موقوفات لشت نشاء برای رفع مشکل مردم این بخش بیان کرد: اگرچه چشم من بینا بوده اما دست من کوتاه است چراکه به‌هرحال برخی از امور دست من نیست که آقایان به عرایض بنده توجه کنند با این اوصاف قولی که به جهت رفع مشکل مردم لشت نشاء دادم تا به امروز عمل کرده و بازهم انجام خواهم داد و مردم لشت نشاء بدانند که قطعاً در وقت مناسب به دیدارشان می‌روم و دعاگوی مردم گیلان و لشت نشا هستم.

انتهای پیام/۳۳۸۹


مطالب مرتبط:
نظرات بینندگان

نظری ثبت نشده است

  ارسال دیدگاه

  توجه نمایید
  • در زمینه‌ی انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • لطفاً نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «خوبان خبر» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • خوبان خبر از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
  • تنها خالی نماندن متن دیدگاه الزامی است.
  • telegram khoobankhabar

    telegram khoobankhabaradvads